پایگاه خبری تحلیلی امروله10:11 - 1396/10/23
امام جمعه هرسین:

مسئولین عظمت حضور مردم را فراموش نکنند/ هر وقت در کشور ما اتفاقی می افتد دشمن طمع می کند

مرصادنیوز: امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مسئولین عظمت حضور مردم را فراموش نکنند.

به گزارشامروله، به نقل ازدیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و به خصوص عملیات کربلای 5 که 14نفر از شهدای این عملیات مربوط به شهرستان هرسین بود را گرامی داشت.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز های گذشته در محکومیت اعتشاشات اخیر افزود: در هفته گذشته اتفاقی افتاد که مردم عزیز ما مثل همیشه از خودشان حماسه آفریدند و دشمن را ناامید کردند و مقام معظم رهبری جانانه از مردم تشکر کردند، مسئولین ما نباید عظمت این مردم بزرگوار را در این حادثه اخیر فراموش کنند.

امام جمعه هرسین تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: مثلثی متشکل از استکبار به رهبری آمریکا و اسراییل با طرفداری دیگر عوامل منطقه ای آنها که تأمین کننده منابع مالی آنها بودند(سعودی ها) و در طرف سوم منافقین این جریانات را راه اندازی کردند.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: هر وقت در کشور ما اتفاقی می افتد دشمن طمع می کند که کاری انجام دهد، در نگاه اول انسان فکر می کند که این موضوع طبیعی است اما وقتی که دقت می کنیم اظهارات مقامات آمریکایی از ترامپ دیوانه تا سایر مقامات، صحبت های آنها ناشی از این است که فکر و ایده اغتشاش از واشنگتن صادر شده است.وی افزود:  به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا پول خرج نمی کند ولی نقشه می کشد، طبیعی بود که با شکست داعش در عراق، سوریه و لبنان و شکست سعودی ها در یمن و پیروزی های روز به روز انقلاب اسلامی یک تحرکی باید برای جبران شکست های خود انجام می دادند.

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: اینکه می بینیم چند نفر افراد شکست خورده و مزدور در خیابان های تهران و شهرستان ها چند تا سطل زباله را آتش زدند و شعار دادند این کمترین کاری بود که می توانستند انجام دهند.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: طبیعی است که مردم مشکل معیشتی و اقتصادی دارند و از عدم برخورد با فساد ناراحتند، واضح است اگر اعتراضی باشد باید شعارهایی در این راستا داده شود، اما شعارها چیز دیگری را می رساند.

وی افزود:  در فتنه سال 88 هم مثل سال 96بود، در آنسال دشمن طمع داشت ولی مردم حضور 40میلیونی در انتخابات داشتند و دشمن به دنبال فتنه افتاد و کاری کرد که شیرینی حضور مردم را تلخ بکند.

امام جمعه هرسین تصریح کرد: ما باید مواظبت بکنیم و حواسمان باشد این آشوب های اخیر درسها و عبرت هایی برای مسئولین و مردم داشت.

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: اولین عبرت آن این بود که دشمن همیشه بیدار است، دوم زمان فتنه است، که گویای این واقعیت است که هرگاه نظام اسلامی در عرصه مهمی موفقیتی پیدا کرد آنموقع باید منتظر توطئه از طرف دشمن باشیم.

وی افزود:  مردم دنیا به نظام اسلامی به عنوان یکی از بهترین الگوهای حکومت داری نگاه می کنند و دشمن از این ناراحت است.

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد:   درس سوم واقعی بودن دشمن است، باید موضع و چهره دشمن را بشناسیم و درس چهارم شناخت روزنه های نفوذ دشمن به خصوص فضای مجازی است که اگر مشکلاتی در این زمینه داریم باید برطرف کنیم.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: در چند روز اخیر در فضای مجازی فیلمی از انتخاب مقام معظم رهبری در 14خرداد1368 منتشر شد  که در آن فیلم معظم له مثل همیشه با یک لحن متواضعانه فرمودند من کجا و رهبری کجا،

وی افزود: امروز این فیلم را دشمنان منتشر کردند تا بگویند حتی خود رهبری هم جایگاه خود را قبول ندارد، جواب این روشن است خود رهبری انقلاب 5سال پس از آن در یک سخنرانی خاطره همین فیلم منتشر شد را عنوان کردند و فرمودند: آنروزی که پس از رحلت امام(ره) در جمع اعضای مجلس خبرگان بودم بحث کردند کسی را انتخاب کنند تا بلاخره اسم این بنده حقیر درآمد و این موجود حقیر و ضعیف را به این منصب خطیر انتخاب کردند و من مخالفت کردم.

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  این نشانه تواضع رهبری است و رنگ و بوی امیرالمومنین داشتن رهبری عزیز ماست، مثل بقیه مدیران امروز دنیا نیست که برای گرفتن مقام سربشکنند و دروغ بگویند.