پایگاه خبری تحلیلی امروله18:24 - 1396/11/21
گزارش خبری

جشنواره غذای سالم در دینور برگزار شد

پایگاه خبری امروله : جشنواره غذای سالم،گرامیداشت به مناسبت سی ونهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در دبیرستان حضرت زینب(س) بخش دینور برگزار شد.

به گزارشامروله، جشنواره غذای سالم،گرامیداشت به مناسبت سی ونهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در دبیرستان حضرت زینب(س) بخش دینور برگزار شد.

 

در این مراسم مظفر پروفرید معاون اداره آموزش و پرورش بخش دینور عنوان کرد : ترغیب خانواده‌ها به استفاده از غذای سالم و بهداشتی و بومی، پرهیز از غذاهای آماده و فست فود، روی آوردن به استفاده از محصولات کشاورزی و ارگانیک در سفره و طبخ غذا از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

وی اضافه کرد: در ادامه این جشنواره داوران و کارشناس تغذیه ، ارزش غذایی، طعم و تزیین غذاها را مورد ارزیابی قرار دادند.

 

معاون اداره آموزش و پرورش بخش دینور گفت :مبدأ پیدایش غذا از جانب خداوند است که برای تندرستی، تداوم حیات و توانمندی در انجام تـکـالیـف بـه انـسـان عطاشده است.

 

 

در ادامه بخشدار دینور گفت :غذا و تغذیه در آموزه‌های دینی همچون سایر موضوعات، موردتوجه قرارگرفته است و سفارش‌های زیادی از جانب پیامبران و ائمه معصومین (ع) درباره استفاده از غذاهای سالم مطرح‌شده است.

 

بخشدار دینور تشریح کرد : نام‌گذاری پنجمین سوره قرآن به مائده (سفره غذایی)، از صفات خـداوند، رزاق و معطم بودن، سوگند خداوند به غذا (والتین والزیتون)، درخواست مائده آسـمـانـی تـوسـط حـضـرت عیسی و درخواست غذا توسط حضرت موسی (ع) هرکدام مهر تأییدی بر اهمیت غذا و تغذیه هستند.