پایگاه خبری تحلیلی امروله22:24 - 1396/11/23
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه:

۱۰ دوره آموزشی «کسب روزی حلال» در صحنه برگزار شده است

پایگاه خبری امروله : رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه گفت : ۱۰ دوره آموزشی کسب روزی حلال «مکاسب» در شهرستان صحنه با هدف گسترش ارزش‌های دینی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیف اله سبزی در گفتگو باامروله، عنوان کرد : این دوره به‌منظور آموزش راه‌های کسب روزی حلال«طرح مکاسب» برای اقشار مختلف به‌ویژه اصناف ضروری است.

 


وی افزود: هدف از برگزاری دوره آموزشی مذکور افزایش آگاهی و ترویج فرهنگ کسب روزی حلال به‌منظور گسترش ارزش‌های دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

 


حجت‌الاسلام سبزی تصریح کرد: کسب روزی حلال موجب آبادانی در جامعه است و اگر کارکنان، کسبه و اقشار مختلف مردم با توکل به خدا به اندازه‌ای که در آموزه‌های اسلامی توصیه و سفارش شده به کسب روزی حلال بپردازند و درکنار آن به سایر جنبه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی توجه داشته باشند بودن شک شاهد جامعه‌ای ایده‌آل و اسلامی خواهیم بود.

 


رئیس اداره تبلیغات اسلامی صحنه تصریح کرد: اهمیت کسب روزی حلال تا اندازه‌ای است که در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که حضرت فرمودند جنگیدن آسان‌تر از بدست آوردن روزی حلال است.

 


وی گفت: توجه به امر آموزش اصناف و قشرهای مختلف جامعه و ارتقاء سطح آگاهی عمومی آنان از مؤلفه‌های مهم در مسیر رونق کسب و کار به شمار می‌رود و لازم است این آموزش‌ها تداوم داشته باشد و از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است.

 


حجت‌الاسلام سبزی اظهار کرد: تبلیغات اسلامی صحنه با هماهنگی اتاق اصناف شهرستان اقدام به برگزاری دوره آموزشی کسب روزی حلال ویژه اصناف به همت روحانیون شبکه تبلیغ در ایام دهه فجر کرد.