پایگاه خبری تحلیلی امروله17:06 - 1397/01/22
گزارش خبری

اسب های کرد در صحنه خودنمایی می کنند

پایگاه خبری امروله : جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل کرد امسال در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارشامروله، نور الدین فرزادی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات سوارکاری 20 و 21 اردیبهشت ماه در صحنه برگزار می شود.

 


وی با بیان اینکه هنوز مکان برگزاری این جشنواره ملی مشخص نشده است، گفت: پیش از این نیز سه دوره جشنواره زیبایی اسب اصیل در کرمانشاه برگزار شده است.

 


فرماندار صحنه عنوان کرد: بیش از 50 پرورش دهنده اسب کرد در شهرستان صحنه فعالیت می کنند که اسب های اصیل و بسیار ارزشمندی را نگهداری می کنند.

 


رئیس هیأت سوارکاری کرمانشاه نیز هدف از برگزاری جشنواره اسب کرد را توجه به این نوع ذخیره ژنتیکی اسب اصیل که زادگاه آن این استان است، دانست و افزود: مهمترین هدف این جشنواره این است که این نژاد اسب حفظ شود و با نژادی دیگر آمیخته نشود.

 


ستار الماسی در  ادامه اظهار کرد: اولین قدم در بحث اسب کرد این است که به معرفی آن در سطح کشور و جهان بپردازیم، لذا اقدام به برگزاری جشنواره های زیبایی اسب کرد کردیم که این جشنواره جزو برترین مسابقات زیبایی اسب کشور است.

 


وی گفت: پایه کلیه نژادهای اسب‌های دنیا، اسب کرد است و این اسب به دلیل خاستگاهی که دارد (چهار فصل و کوهستانی بودن منطقه) ویژگیهای خاص و منحصر به فردی دارد.

 


رییس هیات سوارکاری کرمانشاه گفت: اسب کرد مظهر قدرت، سرعت، زیبایی و جسارت است، یعنی چهار ویژگی را توامان با یکدیگر دارد.
الماسی خاطرنشان کرد: پیکره تراشیده شده با سنگ شبدیز در طاق بستان نمادی از ویژگیهای اسب کرد است.


وی اظهار کرد: گردن فراخ، سینه ستبر، دم افراشته و سر و گردن قویی شکل نشانگر ویژگیهای اسب اصیل کرد است.