پایگاه خبری تحلیلی امروله07:44 - 1397/01/26
یادداشت/

حمایت از کالای ایرانی، دولت، تولیدکنندگان و مردم

پایگاه خبری امروله : مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید، سال 1397 را سال "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری کردند. تحقق این شعار برای سال جاری نیازمند عظم جدی در بخش های مختلف است که اصلی ترین آنها را می توان سه بخش دولت، تولیدکنندگان و مردم عنوان کرد که هریک به نوبه خود وظایفی در راستای حمایت از کالای ایرانی دارا می باشند.

به گزارشامروله، یادداشت / سید حسین هاشمی : مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید، سال 1397 را سال "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری کردند. تحقق این شعار برای سال جاری نیازمند عظم جدی در بخش های مختلف است که اصلی ترین آنها را می توان سه بخش دولت، تولیدکنندگان و مردم عنوان کرد که هریک به نوبه خود وظایفی در راستای حمایت از کالای ایرانی دارا می باشند.

 

دولت در وهله اول بایستی چتر حمایتی خود را از کسب و کارها گسترده تر کرده و زمینه رشد و توسعه آنها را فراهم کند دقیقا مشابه آنچه در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم رخ داد و یا در کره جنوبی، چین و حتی آمریکا در دهه های گذشته مشاهده گردید. با حمایت همه جانبه دولت از کسب و کارها با مواردی همچون به حداقل رساندن مالیاتها، حمایت های بیمه ای در خصوص کارکنان، اعطای تسهیلات با بهره صفر یا حداقل و... است که کسب و کارها فرصت بروز و ظهور پیدا می کنند.

 

 

در وهله بعدی در صورت تحقق حمایت گسترده دولت از کسب و کارها تولید کنندگان نیز باید همه تلاش خود را انجام داده و عزمشان را جزم کرده و با تلاش شبانه روزی  اقدام به افزایش کیفیت تولیدات خود نمایند و اینگونه تلقی نکنند که هر کالا و یا خدمات تولید شده با هر کیفیتی باید مورد حمایت دولت و مردم قرار گیرد.

 

 

در مرحله بعدی مردم نیز باید در پروسه ای که دولت اقدام به حمایت از کسب و کارها نموده و تولیدکنندگان نیز با حداکثر تلاش در صدد افزایش کیفیت تولیدات خود هستند از این روند حمایت کرده و اقدام به خرید کاهای ایرانی نمایند تا چرخه اقتصاد چرخیده و زمینه گذر از این مرحله و رسیدن به استانداردها برای هر سه بخش دولت، تولیدکنندگان و مردم فراهم شود.

 

 

بواقع حمایت از کالای ایرانی امری نیست که یک شبه بوقوع بپیوندد بلکه روندی است که در آن تمامی بخش ها وظیفه خاص خود را دارا می باشند و باید تلاش کنند به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.