پایگاه خبری تحلیلی امروله18:13 - 1397/01/30
فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه:

15 صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی توسعه پایدار در شهرستان صحنه تشکیل شده است + تصویر

پایگاه خبری امروله : فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت : 15 صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی توسعه پایدار در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان صحنه به همت بسیج سازندگی این ناحیه تشکیل شده است.

سرهنگ پاسدار عزت اله عظیمی در گفتگو باامروله، عنوان کرد : صندوق های قرض الحسنه  حضرت ابوالفضل ( س ) با الهام از تعالیم عالیه ی اسلام و با هدف بسیج و مدیریت منابع مالی قابل دسترس از طریق صندوق برای حفظ و احیای منابع طبیعی و محیط زیست و ایجاد معیشت های سازگار با محیط زیست و منابع طبیعی و انجام فعالیت های پیشرفت روستا و محلات شهری و افزایش سطح دانش و مهارت جامعه ی محلی تشکیل شد .

 

وی با بیان اینکه اخذ کمک وهدایای نقدی و غیر نقدی از دولت-اشخاص حقیقی و یا حقوق (خیرین) صورت می گیرد بیان کرد : هر عضو از اعضای صندوق  باید بر اساس وضعیت مالی خود مبلغی به صورت ماهانه پس انداز نمایند که مبلغ پرداختی پس انداز هر عضو در دفترچه پس انداز وی ثبت می شود .

 

سرهنگ عظیمی خاطر نشان کرد : سرگروهها مسوولیت جمع آوری پس اندازها را بر عهده خواهند داشت و همچنین مسوولیت دریافت اقساط صندوق مربوط به وام گیرنده ها می باشند.

 

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت : نشست هایی توسط اعضاء صورت می گیرد که در این نشست های ماهانه علاوه بر دریافت پس انداز ،درباره مسایل دیگر نیز گفتگو و تصمیم گیری می شود . لذا شرکت تمام اعضا در نشست های ماهانه الزامی است .

 

وی تشریح کرد : اعضا می بایست در جلسات و دوره های آموزشی (طرح نویسی و مهارت های حرفه ای) که از سوی فنی و حرفه ای و یا بسیج سازندگی برگزار می گردد شرکت نمایند.

 

سرهنگ عظیمی گفت : شناسایی 8 نقطه هدف اولیه توسط تسهیلگر این ناحیه در {روستاهای سیاه چقا- محمود آباد – علی گرزان سفلی – سر دهلق – و محلات شهری  سی متری – ابراهیم آباد  - جواد آباد – امام رضا (ع) شهر صحنه} و 3 نقطه روستایی ( سرخه مهری ، دولت آباد ، شیخی آباد ) و یک  نقطه شهری ( محله امام "ره" )دیگر را هدف گذاری و در آن مناطق نیز کار های مشابه انجام شده است.