پایگاه خبری تحلیلی امروله16:21 - 1397/02/26
پیش از ظهر امروز

یادواره 11 شهید فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان صحنه برگزار شد

پایگاه خبری امروله : یادواره 11 تن از شهدای گرانقدر فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان صحنه شهرستان صحنه برگزار شد.

به گزارشامروله، به همت اداره آموزش و پرورش و بنیاد شهرستان صحنه و با حضور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، یادواره 11 تن از شهدای گرانقدر فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان صحنه شهرستان صحنه برگزار شد.


در این یادواره  با حضور جمعی از مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، جعفر همتی مشاور عالی استاندار کرمانشاه در سخنانی با اشاره به تأکیدات رهبری معظم انقلاب در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: برگزاری این یادواره‌ها قطعاً می‌تواند در یادآوری خاطرات ماندگار و افتخارآمیز هشت سال دفاع مقدس به جامعه و به‌ویژه نسل آینده‌ساز این کشور گامی مؤثر برداشته و جوانان را با فداکاری‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان آن دوران آشنا کند.

 


 مشاور عالی استاندار افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان غیرتمند این مرزوبوم باغیرت دینی و با دست‌خالی در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادگی کرده و با ایثار و فداکاری‌های به‌یادماندنی از نظام و کشور دفاع کردند.

 


همتی در ادامه بابیان این مطلب که جوانانی مانند حججی‌ها با گذشتن از جان خود، درراه دفاع از اهل‌بیت علیهم‌السلام خون خود را فدای دین کردند، خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز باید بافرهنگ غنی ایثار و شهادت و با سیره شهدا آشنا شده و ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

 


در پایان این مراسم از خانواده‌های دو شهید فرهنگی و 9 شهید دانش‌آموز این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

 


گفتنی است: شهرستان صحنه 286 شهید والامقام را در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم آرمان‌های نظام و کشور کرده است.