پایگاه خبری تحلیلی امروله20:11 - 1397/03/20
گزارش خبری

جلسه ستاد بحران شهرستان صحنه با حضور اعضا آن در محل فرمانداری برگزار شد

پایگاه خبری امروله : جلسه ستاد بحران شهرستان صحنه با حضور اعضا آن در محل فرمانداری برگزار شد

به گزارشامروله، جلسه ستاد بحران شهرستان صحنه با حضور اعضا آن در محل فرمانداری برگزار شد

 

نورالدین فرزادی پور در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت بحران شهرستان صحنه که با موضوع آتش سوزی برگزار شد، ضمن تاکید بر آموزش افراد جهت پیشگیری و مقابله با بحران آتش سوزی، گفت: بایستی افرادی که در محدوده مراتع وروستاهاسکونت دارند جهت پیشگیری و مقابله با بحران آتش سوزی آموزش ببینند.

 


وی عمده دلایل آتش سوزی را عامل انسانی عنوان کرد و گفت: شناسایی مناطق مستعد آتش سوزی و آموزش افراد بومی بایستی در اولویت مسئولان ذیربط قرار بگیرد.

 


فرماندار شهرستان صحنه با اعلام اینکه طی سال گذشته چندمورد آتش سوزی در اراضی ملی و کشاورزی این شهرستان اتفاق افتاده است، افزود: آگاه سازی افراد و ارتقای فرهنگ عمومی در صیانت از منابع ملی و مراتع ضروری است که باید با برگزاری کلاس‌های آموزش و نیز از طریق فضای مجازی آگاهی های لازم به افراد داده شود.

 


فرزادی پوردر ادامه با اشاره به اینکه حجم قابل توجهی از مساحت شهرستان جزو اراضی ملی و مرتع است، خاطر نشان کرد: بخش مرکزی و دینور این شهرستان به دلیل داشتن مراتع زیاد مستعد آتش سوزی است که طی آن آموزش افراد و استفاده از توانایی افراد محلی در پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها موثر است.

 


رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان صحنه با تاکید بر آمادگی همه ارگان‌ها و تجهیز وسایل مهار آتش سوزی در زمان وقوع آتش سوزی با آغاز فصل گرما، گفت: توزیع بروشور، نصب علائم راهنمایی و هشدار دهنده در مناطق کوهستانی و مسیرهای گردشگری و نیز برداشت سریع محصولات کشاورزی از اقدامات موثر در پیشگیری و مقابله با آتش سوزی است.

 


نورالدین فرزادی پور همچنین در پایان خواستار استقرار تجهیزات امدادی، شارژ کپسول های آتش نشانی تمام ادارات و نیز دهیاریها، تسطیح مسیرهای مستعد آتش سوزی و تجلیل از افراد بومی که در مهار آتش همکاری دارند شد و گفت: پایگاه‌های آتش نشانی نیز تجهیز و نسبت به مهار آتش‌سوزی در زمان وقوع اقدام کنند.

 

 

کانال خبری امروله

@amroolah.ir