پایگاه خبری تحلیلی امروله18:53 - 1397/03/28
کنار گذاشتن شهردار در اوج فعالیت‌های عمرانی فرصت‌سوزی است؛

عملکرد شهردار کرمانشاه از نگاه موافقان / شهردار کاربلد باید بماند

موافقان شهردار کرمانشاه معتقدند که کنار گذاشتن وی در اوج فعالیت های عمرانی چیزی جز فرصت سوزی عاید مردم این شهر نمی کند.

به گزارشامروله،   مدت هاست صحبت از استعفا و استیضاح آرش رضایی شهردار کرمانشاه می شود، رضایی که دو سال است سکان دار مدیریت شهری کلانشهر کرمانشاه شده حالا در گیر و دار  دوقطبی شورای شهر گرفتار است.

 

برخی از اعضا نسبت به عملکرد وی ابراز رضایت دارند و معتقدند شهردار کارنامه قابل قبولی در این دو سال داشته و باید در جایگاهش باقی بماند، آنها معتقدند رضایی آنچه در توان داشته برای توسعه شهر گذاشته و در این شرایط بهترین گزینه برای ادامه کار است.

 

همه باید از شهردار کرمانشاه حمایت کنیم

طیب حیدری عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بنده از موافقان شهردار کرمانشاه هستم، اظهار داشت: بنده معتقدم نه تنها ایشان بلکه هر فرد دیگری که در جایگاه و راس مدیریت شهر قرار می گیردباید مجموعه شورا و شهرداری از وی حمایت کنند تا بتواند برنامه هایش را اجرایی کند.

وی با تصریح اینکه این صحبت ها به معنی این نیست که انتقادی از شهردار ندارم، افزود: بنده بارها در نطق پیش از دستور جلسات شورا انتقاداتی را از عملکرد مجموعه شهرداری مطرح کرده ام.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه بیان داشت: به واسطه جایگاهی که آرش رضایی در راس مدیریت شهری کرمانشاه دارد، باید از وی حمایت کنیم و اگر این حمایت نباشد کارها پیش نمی رود و حتی مجموعه زیردست هم از وی پیروی نخواهند کرد.

حیدری در مورد صحبت هایی که در خصوص استیضاح شهردار کرمانشاه می شود نیز گفت: استیضاح به دوسوم آرا نیاز دارد که دوستان شورای شهری در این خصوص اجماع ندارند و بحث استیضاح مقدور نیست.

شهردار کرمانشاه کاربلد است

اما سالار احمدزاده دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: رضایی شهرداری است که خودش هم قبلا عضو شورای شهر و معاون شهردار بوده و در اولین روزهایی که در مسنمد شهرداری کلانشهر کرمانشاه قرار گرفت به اصلاحات هندسی بسیار خوبی در معابر اصلی شهر پرداخت.

وی افزود: برداشتن سرعت گیرهایی که خودش عامل استرس و تصادفات بود، در حالی که فرهنگ رانندگی کرمانشاهی ها هم به خاطر این سرعت گیرها زیرسوال رفته بود یکی از بهترین کارهای وی بود که به  ارتقای فرهنگ رانندگی در بحث کنترل سرعت هم منجر شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: اصاح هندسی تقاطع غیر همسطح 9 دی و دسترسی به کمربندی غربی با بازگشایی معبری که سال ها بسته بود و همچنین اصلاح تقاطع امام حسین شهر کرمانشاه از دیگر اقدامات شایسته وی بوده است.

احمدزاده فعال شدن کار اجرایی پارک 250 هکتاری سراب قنبر، تقاطع شهدای مدافع حرم، قطار شهری و... را از دیگر خدمات شهردار کرمانشاه در دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: اینها نشان می دهد که شهردار کاربلد است و مناطق شهر کرمانشاه را می شناسد.

کنار گذاشتن شهردار در اوج فعالیت های عمرانی فرصت سوزی است

وی تعامل خوب بین شهردار و دیگر نهادها و ارگان ها را از دیگر امتیازات وی برشمرد و بیان داشت: شهردار با این تعاملات تا حد توان هر ساله زیرسازی های خوبی در مناطق حاشیه شهر انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با تصریح اینکه در بحث عملکرد شهردار در شورا اختلاف نظر داریم، اما این موضوع عمقی نیست و بیشتر سلیقه ای است، گفت: با این حال نگاه شورا و شهردار بر خدمت بیشتر است.

احمدزاده ادامه داد: کرمانشاه هم از این سونامی مالی شهرداری های کلان شهرهای کشور بی بهره نمانده و توقع می رود شهردار در حد توانش نسبت به پرداخت بدون تاخیر در دستمزد تمامی پرسنلش اقدام کند.

وی همچنین تصریح کرد: آیا در اوج فصل عمرانی صحیح است که خودمان را به چالش بیاندازیم و با کنار گذاشتن شهردار فرصت سوزی کنیم در حالی که برای اداره شهر و خدمت به مردم در این شرایط باید اختلافات را کنار بگذاریم.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه فعال کردن نگارخانه شهر را از دیگر اقدامات ارزنده شهردار کرمانشاه بیان کرد و گفت: در زلزله هم شاهد کمک های شهرداری کرمانشاه با مدیریت خوب شهردار بودیم، در موضوع اربعین هم سال گذشته سنگ تمام گذاشتند.

وی با بیان اینکه این باب تعویض سریع شهرداران را باید در کرمانشاه برداریم، گفت: اینکه چون شهردار خواسته های حق یا ناحق اعضای شورا را برآورده نکرده باید برود درست نیست و باید این رویه برداشته شود و باید نگاه وسیعتری داشته باشیم.