پایگاه خبری تحلیلی امروله11:38 - 1397/05/13

کاهش 60 درصدی کشت برنج

پایگاه خبری امروله : فرماندار شهرستان صحنه گفت : براساس بازدیدهای میدانی در مناطق کشاورزی این شهرستان روستاییان تهدیدات مراجع قضایی را جدی نگرفته اند.

به گزارشامروله، ،فرزادی پور فرماندار شهرستان صحنه گفت : طبق مصوب هیات دولت و نظر شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور غیر از شهرهای شمالی کشت برنج در سایر شهرهای کشور ممنوع است.

 

 

وی گفت : محدودیت برای شالیکاری به دلیل صدمه زدن به سفره های آبهای زیرزمینی است و علاوه بر ضربه به اکوسیستم منطقه سبب خشکسالی فصلی و بحران آب در این روستاها می شود.

 

 

فرزادی پور افزود : براساس بازدیدهای میدانی در مناطق کشاورزی این شهرستان روستاییان تهدیدات مراجع قضایی را جدی نگرفته اند.

 

 

وی افزود : فرمانداری، دادستانی، جهادکشاورزی، آب منطقه ای و سایر دستگاه های مربوطه باید برای برخورد جدی و مقابله با این معضل وارد عمل شوند و از شالیکاری که آن هم با کیفیت پایین و هزینه بالای منابع ملی صرف می شود، جدا خودداری و ممانعت ایجاد کنند.

 

 

خسرو شهبازی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : حدود 20 سال پیش سطح زیرکشتبرنجدر استان 2700 هکتار بود که سال گذشته به 1180 هکتار و امسال با 60 درصد کاهش به 418 هکتار رسیده  است.

 

 

وی گفت : معتقدیم در حاشیه رودخانه گاماسیاب و جاهایی که آب مازاد داریم می توان کشت برنج را به صورت محدود انجام داد.

 

 

شهبازی افزود : هم اکنون در استانهایی همچون لرستان، اصفهان، کردستان، فارس و خوزستان کشت برنج انجام می شود و سطح زیر کشت آنها بیشتر از کرمانشاه است.