پایگاه خبری تحلیلی امروله18:08 - 1397/06/12
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

کارخانه قند شهرستان صحنه توسط سرمایه گذاران خارج از استان ایجاد خواهد شد

پایگاه خبری امروله : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد که مجوزهای لازم برای احداث 2 کارخانه قند جدید در استان صادر شده است.

به گزارشامروله، خسرو شهبازی اظهارداشت: براساس مجوزهای صادر شده یک کارخانه قند در شهرستان کنگاور توسط سرمایه گذاران بومی و یک کارخانه دیگر در شهرستان صحنه توسط سرمایه گذاران خارج از استان ایجاد خواهد شد.

 


وی افزود: یک سرمایه گذار بومی دیگر نیز در منطقه اسلام آبادغرب متقاضی احداث کارخانه قند است که به دلیل مشکلات در تامین آب و زمین تاکنون مجوزهای لازم را دریافت نکرده است.

 


رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه اکنون 2 کارخانه قند بیستون و اسلام آبادغرب در کرمانشاه فعالیت می کنند، گفت: چغندرکاران استان علاوه بر این 2 کارخانه محصولات خود را به کارخانه های قند دیگر استان ها نیز ارائه می دهند.

 


شهبازی با بیان اینکه سالانه 600 هزار تن محصول چغندر قند در استان تولید می‌شود، اظهارداشت: به صورت میانگین در هر هکتار از اراضی کرمانشاه 75 تن چغندر‌ برداشت می شود که بازدهی فراتر از کشورهای های اروپایی دارد.

 


وی افزود: سالیانه در استان 280 هزار تن چغندر قند مازاد بر ظرفیت کارخانه‌های داخل استان تولید و به کارخانه‌های قند نقش جهان اصفهان، قزوین، قند اصفهان، همدان و شهرکرد ارسال می شود.

 


رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: هر سال قبل از شروع فصل کشت جلسات برنامه ریزی کشت چغندرقند با حضور مدیران کارخانه‌های قند فوق و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.