پایگاه خبری تحلیلی امروله11:38 - 1397/09/13
زور قانون به زر و زور دانه‌درشت‌ها نمی‌چربد؛

برخورد گزینشی مجریان با قانون /چرا معاون استاندار کرمانشاه به قانون تمکین نمی‌کند؟

مرصادنیوز: برخورد گزینشی مجریان با قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها در استانداری کرمانشاه و عدم تمکین به قانون موجب شده تا معاون امور عمرانی استاندار که بازخرید خدمت شده همچنان روی کار باشد.

به گزارشامروله، در حالی که مهلت کنار کشیدن بازنشسته‌ها از مناصب دولتی با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به اتمام رسیده و اظهارات مسئولان حاکی از کنار رفتن تمامی این افراد دارد، اما برخی‌ها هم به این قانون تمکین نکرده‌اند و اقدامی هم با آنها صورت نگرفته است.

این دور زدن قانون اگر توسط مجریان قانون باشد که دیگر نوبر است؛ انگار زور قانون به زور و زر دانه‌درشت‌ها نمی‌چربد که برخی از افراد منتصب به حلقه بنگاه‌های متمول اقتصادی و سیاسی و از نزدیکان احزاب ثروتمند استان همچنان بر سر کار مانده‌اند!

برخورد گزینشی با اجرای این قانون در استانداری کرمانشاه موجب شده تا مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه که باید بر اساس قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها از این سمت کناره‌گیری کند به کارش ادامه دهد.

ا

بر اساس مدارک و اسناد موجود مهرداد سالاری سال 82 بازخرید خدمت شده است و در سال گذشته دوباره در پست‌ معاونت امور عمرانی استانداری کرمانشاه مشغول به کار شده است!

جالب‌تر از همه اینکه مدیرکل امورمالی استانداری کرمانشاه از بازخریدی معاون امور عمرانی استاندار اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و به مرصاد می‌گوید که مدارکی دال بر بازخریدی وی باشد در دست ندارند.

خبرنگار مرصاد جهت اطلاع مدیرکل امور مالی استانداری کرمانشاه این مدارک را منتشر می‌کند؛ البته جای سوال است که چطور این موضوع از زیر ذره‌بین نهادهای بازرسی دور مانده در حالی که در پرونده پرسنل هر ارگانی قاعدتا و قطعا تمامی سوابق افراد درج شده است!

ا

افکار عمومی منتظر واکنش معاون استاندار و عکس‌العمل استاندار کرمانشاه در عمل به قانون هستند؛ آنهایی که دم از اجرای قانون می‌زنند حالا باید توضیح دهند که چرا در برابر این قانون‌شکنی سکوت کرده‌اند.

الهی‌تبار معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه هم به خبرنگار مرصاد گفت که وزارت کشور باید این را اعلام کند، من پرسیدم که گفتند بازخریدی نبوده؛ خیلی در جریان نیستم و علاقه مند هم نیستم در موردش صحبت کنم.

رستمی مدیرکل دفتر امور مالی ستانداری کرمانشاه هم به خبرنگار مرصاد گفت: این قانون در استانداری کاملا اجراشده و کسی نداریم که بر سر کار باشد.

وی در مورد معاون عمرانی استاندار کرمانشاه هم تصریح کرد: در این مورد نمی توانم صحبت کنم چون مدرکی دال بر بازخریدی در دست نیست.

این اظهارات در حالی است که حتی اسناد مالی این بازخریدی هم وجود دارد.

ا