پایگاه خبری تحلیلی امروله00:12 - 1397/09/15
امروله گزارش می دهد

از شایعات مجازی تا واقعیت های حقیقی اداره کتابخانه شهرستان صحنه + عکس

پایگاه خبری امروله :کتابخانه عمومی مانند نیروی جاودان برای آموزش ،فرهنگ و اطلاعات و عامل اصلی پرورش صلح و سلامت روح از طریق اندیشه ی مردان و زنان است .

به گزارشامروله، کتابخانه عمومی مانند نیروی جاودان برای آموزش ،فرهنگ و اطلاعات و عامل اصلی پرورش صلح و سلامت روح از طریق اندیشه ی مردان و زنان است . این مکان مرجع فرهنگی است که با قرار دادن افکار ، عقاید و حاصل اندیشه های خلاق در کنار یکدیگر وسیله ای برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق برای افراد جامعه پدید می آورد که می تواند کارکردهای مختلفی از جمله آموزشی ، اطلاع رسانی ، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد که در این بین نقش و کارکرد اجتماعی آن پر رنگ تر می باشد.

 

 

فضای کتابخانه های عمومی می تواند منبعی برای ایجاد روابط و گروههای درسی ، فکری ،شغلی و حرفه ای باشد و از طریق آن افراد بتوانند از روابط ایجاد شده به عنوان سرمایه انسانی که تسهیل کننده ی ارتباطات انسانی است بهره ببرند .کتابخانه ها به جهت در دسترس داشتن منابع اطلاعاتی و فضای کتابخانه ای بهترین امکان را برای ایجاد حس مشارکت و رعایت حریم و حقوق دیگران فراهم می آورند و از طریق مطالعه و شرکت در فعالیتهای جمعی که در فضای رایگان کتابخانه های عمومی ساماندهی می گردد زمینه های ایجاد همدلی و اعتماد میان خود و افراد جامعه را فراهم می آورد.

 

چند روز پیش در برخی از گروه ها و کانال های تلگرامی خبری در خصوص حذف سالن مطالعه کتابخانه اقبال لاهوری و محروم کردن جوانان از فضای کتابخانه منتشر گردید به همین دلیل پایگاه خبری امروله در دو کتابخانه عمومی شهر صحنه حاضر گردید و از نزدیک با وضعیت کنونی آنجا قرار گرفت.

 

 

 

علی نیازی ، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صحنه در این خصوص در گفتگو با امروله عنوان کرد : این اداره به عنوان متولی امر کتاب و کتابخوانی تمامی شرایط مطلوب را از جهت فضای کتابخانه ای ، منابع اطلاعاتی و … برای اقشار مختلف کتابخوان فراهم نموده تا مردم از گروههای مختلف برای پر کردن اوقات فراغت خود و کسب علم و دانش و حصول آگاهی به کتابخانه ها رو آورده و با خواندن و مطالعه منابع مورد نظر خود به آگاهی مورد نظر خود دست یابند.

 

 

 

وی ضمن ابراز تاسف از انتشار برخی اخبار غیر واقعی در فضای مجازی در خصوص کم کاری این اداره تصریح کرد : کتابخانه عمومی ابن سینای صحنه به دلیل مرکزیت در شهر و استقبال بسیار مراجعه کنندگان ، به دلیل فضای کم و نامناسب به صورت شیفت های مجزا اقدام به فعالیت می نمود .به همین دلیل تصمیم گرفته شد برای رفاه حال مراجعه کنندگان اتاق ریاست آن اداره به سالن مطالعه تبدیل شود.

 

 

 

نیازی تصریح کرد : هم اکنون کتابخانه ابن سینا شهر صحنه به صورت همزمان دارای شیفت خانم و آقا می باشد و با این اقدام رضایت بسیاری از مراجعه کنندگان را به خود جلب نموده است.

 

 

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صحنه در پایان با بیان اینکه اتاق ریاست اداره کتابخانه های عمومی در محل کتابخانه اقبال لاهوری قرار داد خاطر نشان کرد : انتخاب یکی از اتاق های این کتابخانه جهت اتاق ریاست به دلیل مراجعه کمتر افراد با توجه به موقعیت مکانی آن بوده است و هیچ یک از سالن های مطالعه این کتابخانه حذف نشده است.

 

وی تشریح کرد : وجودنیروهای متخصص ومجرب ،مساعدت ومشارکت اجرای برنامه های متعدد فرهنگی،هنری،اجتماعی و... ازجمله جشنواره بومی محلی،نمایشگاه کتاب ومحصولات فرهنگی،نمایشگاه آثار هنرمندان شهرمان،نشست های ماهیانه کتابخانه ای بصورت دو برنامه
درهر کتابخانه،عصرانه با کتاب بمدت2ماه درمحله کم برخوردار زیرجاده،کلاسهای هنری چهارفصل دوجلسه درهفته درمحل کتابخانه ابن سینا،ایستگاه نقاشی درراهپیایی خانوادگی و....ضمنا کسب رتبه برترانجمن کتابخانه‌های عمومی کشور،عنوان ریاست اداره برتر کشوری و.....ازتوفیقات این اداره بوده است.

 

 


علی نیازی درپایان ازهمه اقشار مختلف جامعه بویژه کودکان ، نوجوانان،دانش آموزان و دانشجویان و....جهت بهره مندی ازخدمات متنوع این نهادفرهنگی دعوت بعمل آورد.