پایگاه خبری تحلیلی امروله00:55 - 1397/09/18
گزارش خبری

ساماندهی وانت بارهای سطح شهر یکی از مطالبات فراموش شده مردم صحنه است

پایگاه خبری امروله : با افزایش جمعیت ، گسترش حجم نقل و انتقالات شهری و فضای محدود و خیابان های کم عرض صحنه ناهنجاری های متعددی را برای ساکنان آن بوجود آورده است

به گزارشامروله، با افزایش جمعیت ، گسترش حجم نقل و انتقالات شهری و فضای محدود و خیابان های کم عرض صحنه ناهنجاری های متعددی را برای ساکنان آن بوجود آورده است.

 

مشکلاتی از جمله عدم ساماندهی برخی مشاغل بویژه وانت بارها سبب ترافیک و اجتماعی نگرانی هایی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

 

ساماندهی وانت بارهای سطح شهر از جمله مسائلی است که هم خواسته خود وانت بارها و مردم صحنه می باشد که تا کنون اقدام قابل توجهی برای آن صورت نگرفته است.

 

 

یک راننده وانت صحنه ای در گفتگو با امروله عنوان کرد : ما برای کسب یک روزی حلال چاره ای جز حضور در خیابان هایی که مردم در آن تردد دارند نداریم و نمیتوانیم برای امرار معاش به مکان هایی برویم که کسی به آنجا نمی آید.

 

وی ادامه داد : اگر مسئولین یک مکان مشخص برای ما تعیین کنند قطعا فروش ما نیز بهتر از وضعیت کنونی می شود.

 

 

این راننده خاطر نشان کرد : تعداد بالایی از صاحبان این وانت بارها به دلیل نداشتن شغل مناسب روی به این سو آورده اند .

 

خزایی در پایان گفت : بحث ساماندهی حمل بار داخل شهرها مسئله ضروری است که ماخود نیز خاستار آن هستیم.

 

 

ساماندهی و رسیدگی به مبلمان شهری و نظم دادن به آن مربوط شهردار و شورای اسلامی شهر است

 

یک شهروند در گفتگو با امروله عنوان کرد : ساماندهی و رسیدگی به مبلمان شهری و نظم دادن به حوزه شهر در حیطه شهردار و شورای اسلامی شهر است.

 

وی بیان داشت: از شورای اسلامی، شهردار صحنه انتظار می رود در یک بازه زمانی، شهر را از این معظلات که موجب نازیبا شدن چهره ای آن می‌شوند، نجات دهند.

 

زارعی تصریح کرد: نمی‌شود مردم را از کار منع کرد و وانت بارهای دوره گرد میوه فروش باید ساماندهی شوند و با استفاده از ظرفیت سایر سازمانها مانند مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی ترتیبی اتخاذ شود تا مکان مناسبی برای کسب درآمد این قشر در نظر گرفته شود.

 

 

 

 

ساماندهی وانت بارها نیازمند درک صحیح وبرنامه ریزی می باشد / ساماندهی اینگونه مشاغل از وظایف قانونی شهرداری است

 

نورالدین فرزادی پور در گفتگو با امروله عنوان کرد : در شرایطی که امکان دستیابی به شغل مناسب ومولد وپایدار در جامعه فراهم نباشد افراد فعال وجویای کار به ناچار به مشاغلی می پردازند که نه تنها مناسب ودلخواه فرد نیست بلکه موجب تضییع حقوق سایر شهروندان شود .به همین جهت مشاغلی نظیر دوره گردی .دستفروشی.و.... امروزه باید به رسمیت شناخته شود ولی این معنی آزادی مطلق آنان در تجاوز به حریم حقوقی دیگران وسلب حقوق سایر شهروندان نیست بلکه نیازمند درک صحیح وبرنامه ریزی برای ساماندهی است .

 

وی ادامه داد: در شهر صحنه علی رغم اینکه شهرستان ما دارای موقعیت ویژه گردشگری است واستفاده از این ظرفیت برای ایجاد مشاغل پایدار خصوصا در بخش خدمات امری بدیهی است ولی متاسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی واعمال تدابیری هدفمند معابر شهری ما بوسیله مشاغل ناپایدار ومزاحم اشغال و بدمنظر شده که نیازمند اقدامی عاجل است .

 

فرزادی پور خاطر نشان کرد : هرچند ساماندهی اینگونه مشاغل از وظایف قانونی شهرداری است ولی توصیه گردیده با اجرای برنامه ای مستمر وپایدار به منطور جلوگیری از قطع نان ومعیشت این قبیل افراد در مناطق ومحلات مختلف شهر اماکن وگذرهای مناسب ودر معرض دید ومراجعه عموم مردم شناسایی ومراکزی را تحت عنوان بازار روز تعیین و وانت بارها ی پراکنده در داخل معابر را با رضایت واشتیاق وانتخاب خودشان به مکان مورد نطر هدایت کنند تا از این طریق هم بازارمناسب تری را برای وانت بارها ایجاد کنند وهم با فراهم کردن بازار های روز در مناطق  نزدیک به محل زندگی شهروندان ساکن در آن محله  مسافرتهای درون شهری وترافیک بازار مرکزی را کاهش دهند .

 

فرماندار شهرستان صحنه در پایان گفت : درنتیجه شهر زیبای صحنه از امنیت منظری برخوردار خواهد شد .امیدوارم شهرداری در این خصوص بدون ایجاد نارضایتی برای وانت بارها وترغیب وتشویق به این مهم همراهی آنان را در رونق بازارهای روز ومحلی جلب نماید.