پایگاه خبری تحلیلی امروله13:56 - 1397/10/12
گزارش

بازارچه دائمی صنایع دستی در صحنه بزرگترین مطالبه صنعتگران می باشد

پایگاه خبری امروله : شهرستان صحنه به دلیل داشتن صنتعگران بسیار در حوزه های مختلف بویژه صنایع دستی دارای ظرفیت بسیار بالایی می باشد.

به گزارشامروله، شهرستان صحنه با داشتن هنرمندان بسیار در عرصه های مختلف به ویژه صنایع دستی دارای رتبه بالایی در استان و حتی کشور است.

 

یکی از اولویت های اساسی این شهرستان برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی ویژه هنرمندان و صنعتگران بومی این منطقه است ایجاد این‌گونه نمایشگاه نیازمند کمک همه مسئولین به‌ویژه فرمانداری و شورای اسلامی شهر است.

 

بدون شک برای رونق اقتصاد صنایع دستی صحنه  ایجاد یک بازارچه دائمی صنایع دستی امری ضروری به نظر می‌رسد.

 

 

 

صنعتگران صحنه جزو صنعتگران برتر کشوری هستند

 

یک صنعتگر صحنه ای در گفتگو با امروله عنوان کرد : شهرستان صحنه از قدیم ایام هنرمندان بزرگی را در حوزه های مختلف پرورش یافته است و وجود یک بازارچه صنایع دستی یکی از مطالبات و نیاز های اساسی این قشر به شمار می رود.

 

وی در ادامه اشاره ای به نشان های ملی صنتعگران صحنه ای داشت و تصریح کرد: : اگر نگاهی به تمام فعالیت های صنعتگران این شهرستان داشته باشیم میبینم که همه آنها در زمینه های مختلف افتخارات بسیاری داشته اند که راه اندازی باراچه دائمی گام مهمی برای حمایت از این افراد است .

 

اکبری گفت :8کالا دست ساز از قبیل سازهای سنتی توسط سعید ذوالنوری با عنوان ساز ابداعی و احیاء ساز قدیمی ، در رشته مهر کاری روی چوب با 5 نشان ملی توسط هنرمند بهرام طاهریان و نیز کیف کلاسور جاجیمی توسط فرشته قاسم پور نشان مرغوبیت سومین کالاهای صنایع دستی را از ان خود کرده اند.

 

 

يك ميليارد تومان جهت احداث بازارچه دائمي صنايع دستي شهرستان صحنه اختصاص یافته است

 

 

نورالدین فرزادی پور در گفتگو با امروله عنوان کرد : شهرستان صحنه از لحاظ فعالیت های هنری و فرهنگی نسبت به سایر شهرستان های استان کرمانشاه پیش رو بوده و با پیشیه غنی تاریخی خود هنرمندان بزرگی را تربیت کرده است.

 

وی ادامه داد : با حمايت نماينده و استاندار کرمانشاه از محل ارتقاع شاخص ها اعتباري به مبلغ يك ميليارد تومان جهت احداث بازارچه دائمي صنايع دستي شهرستان به جهت ايجاد اشتغال و رونق بازار كار بانوان تخصيص يافته است.

 

فرزادی پور  بازارچه‌های دائمی صنایع دستی را در معرفی و فروش مستقیم صنایع دستی به عنوان یک محصول فرهنگی به علاقه مندان و تبادل تجربیات فعالان این عرصه براساس نیاز بازار موثر دانست.

 

فرماندار شهرستان صحنه گفت : راه اندازی این بازارچه زمینه را برای ارتقای کمی و کیفی محصولات و نیز اشتغالزایی پایدار در حوزه‌های صنایع دستی و سنتی فراهم می کند.

 

وی تشریح کرد : هدف ما با ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی این است تا هنرمندان بتوانند در جایی مناسب کالاهای تولید شده را عرضه کنند و مردم هم بدانند که در جای خاصی این‌گونه محصولات با قیمت مناسب و اصالت کافی عرضه می‌شود.