پایگاه خبری تحلیلی امروله11:22 - 1398/01/14
حسن سلیمانی :

بخش کشاورزی بیش از ۳۰ روستا شهرستان صحنه تخریب صد در صد شده است

پایگاه خبری امروله : نماینده مردم شرق استان کرمانشاه در بازدید از مناطق سیل زده منطقه چمچمال گفت: بیش از ۳۰ روستا کاملا زیر آب رفته و صددرصد تخریب شده،است.

به گزارشامروله، حسن سلیمانی نماینده مردم شریف شرق استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، نورالدین فرزادی پورفرماندار شهرستان صحنه وجمعی از مدیران ستاد بحران استان و شهرستان از روستاهای بخش چمچمال فراش، چمبطان، تخت شیرین و یکدانگی .از مناطق سیل زده شرف استان کرمانشاه بازدید کردند.

 

سیل سهمگینی که ناشی از بارش های فراوان باران در روزهای گذشته جاری شد خساراتی را به بخش های کشاورزی ، تاسیسات و پل ها وارد کرد.

 

سلیمانی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی که حوزه انتخابیه ایشان دچار سیل زدگی عظیمی شده ضمن اظهار تأسف برای عزیزان سیل زده،گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی چمچمال در بخش مرکزی بیش از ۳۰ روستا کاملا زیر آب رفته و صددرصد تخریب شده،لذا انتظار و توقع داریم دولت محترم تدبیر وامید ورود پیدا کند و نسبت به جبران خسارت اقدام  نمایند.

 

وی افزود:در بحث تامین علوفه دامداران منطقه دچار مشکل هستیم تقاضا دارم وزارت جهاد کشاورزی ورود کند و از تلف شدن دام های مردم که سرمایه هایشان هستند و تنها راه امرارومعاششان میباشد جلوگیری کند.

 

 حسن سلیمانی  عنوان کرد: در بخش های مختلف اعم از تاسیسات برق ، آب روستاها،جاده ها و پل ها که دچار مشکلاتی هستند و خسارت های سنگینی را به بار آورده اند از دستگاه های ذی ربط درخواست میشود که به قید فوریت این مشکلات را رصد و سریعا جهت ترمیم و رفع آن نواقص اقدام کند.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در بخش مرکزی، روستاهای جمبطان،فراش، قره ولی، تخت شیرین،یکدانگی، قوزیوند، گاوکل و سایر روستاهای این بخش نیاز به مساعدت و توجه ویژه دارند و همچنین از مدیران عامل پتروشیمی ها حسب وظیفه اجتماعی انتظار و توقع مساعدت و کمک به مردم روستاهای حومه دارم.  

 

وی یادآورشد:از مدیر عامل کارخانه قند  بیستون توقع دارم سریعا نسبت به پرداخت مطالبات چغندرکاران در اسرع وقت اقدام نماید زیرا مردم در فشار هستند و نیاز مالی جهت تامین مایحتاجشان دارند،لذا قصور در ابن خصوص پذیرفتنی نیست.

 

سلیمانی اظهار امیدواری کرد و افزود: خوشبختانه هیچگونه خسارات جانی نداشتیم و با تلاش همه مسئولان و حمایت دولت و باستعانت از خدای متعال ان شاءالله بتوانیم به داد این مردم برسیم و قدری از مشکلاتشان را حل کنیم

 

نماینده محترم مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی  از تمام کسانی که در این بحران در کنار مردم بودند تشکر کرد و گفت: در بحران بوجود آمده در این استان خصوصا در شرق استان

تشکر ویژه ای از مهندس بازوند استاندار ،معاونین استاندار، ائمه جمعه،فرمانداران این حوزه،بخشداران،شهرداران،مدیران کل ادارات،هلال احمر،غیورمردان ودلاوران ارتش و سپاه که درکنار هم به یاری مردم شتافتند،نیروهای انتظامی،پلیس راهور،راهداران زحمت کش،آموزش و پرورش،امور آب،آب و فاضلاب،اداره برق،اداره گاز،جهادکشاورزی،ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها و تمام کسانی که گمنام کمک کردند و در کنار مردم بودند خصوصا نیروهای مردمی تقدیر وتشکر میکنم

 

وی در پایانیادآور شد: مورد انتظار است مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان و مدیران این اداره در شهرستانها به همراه آقای حاج بهزاد اقبالزاده نماینده اینجانب در امور رسیدگی به خانواده های معظم و معزز شهداء در شهرستان صحنه در کنار خانواده های این عزیزان باشند و بطور ویژه جهت رفع مشکلات آنان در بحران بوجود آمده اقدام کنند.

 

 ضمناً بعد از تعطیلات چند روز آینده نماینده ای از طرف اینجانت در سطح حوزه حضور خواهد داشت که در کنار مردم و مسئولان خواهد بود و کلیه مسائل را رصد خواهم کرد تا انشاءالله  منطقه به وضعیت عادی بر گردد