پایگاه خبری تحلیلی امروله11:35 - 1398/01/26

انجام بیش از ۲۹۰۰ عملیات توسط آتش‌نشانان کرمانشاهی

مدیرعامل آتش نشانی کرمانشاه از انجام ۲۹۹۴ عملیات توسط آتش‌نشانان کرمانشاهی طی سال ۹۷ خبر داد گفت: از ابتدای امسال نیز ۳۰۴ عملیات آبگرفتگی انجام شده است.

به گزارشامروله، 

غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد تعداد عملیات‌های انجام شده توسط آتش‌نشانان کرمانشاهی طی سال ۹۷ را ۲۹۹۴ عملیات عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۱۶۶۹ عملیات مربوط به آتش سوزی‌ها و ۱۳۲۵ عملیات امداد و نجات بوده است.

انجام ۲۹۱ مورد عملیات اطفا حریق منازل مسکونی طی سال ۹۷

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه بیشترین عملیات‌های آتش سوزی را مربوط به اطفا حریق منازل مسکونی با ۲۹۱ مورد عنوان کرد و گفت: وسایل نقلیه ۱۴۸ مورد و اماکن تجاری با ۱۲۱ مورد به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: بیشترین علت آتش سوزی آن نیز مربوط به احتیاطی و سهل انگاری عامل انسانی بوده است.

انجام ۵۲۰ عملیات امداد و نجات افراد حبس شده در آسانسور به علت قطع برق

رضایی با یادآوری اینکه یک هزار و ۳۲۵ عملیات امداد و نجات پس آتش نشانی کرمانشاه سال گذشته انجام شده است، بیشترین آمار در این حوزه با ۵۲۰ مورد را مربوط به عملیات‌های امداد و نجات افراد محبوس شده در آسانسور دانست.

وی افزود: بالاترین آمار عملیات‌های امداد و نجات پس از محبوس شدن در آسانسور، مربوط به تصادف و واژگونی خودرو با ۲۹۱ مورد بوده است.
مدیرعامل آتش نشانی کرمانشاه تعداد عملیات‌های آبگرفتگی در سال ۹۷ را ۲۹۳ مورد و مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۷ اعلام کرد.

نجات ۱۰۰۷ شهروند کرمانشاهی توسط آتش‌نشانان کرمانشاهی

وی اشاره نیز به آمار فوتی‌ها، مجروحین و نجات یافتگان در عملیات‌های مذکور داشت گفت: طی سال ۹۷ و عملیات‌های فوق ۹۰ نفر فوت شده و ۴۷۲ نفر نیز مجروح شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه تعداد نجات یافتگان در عملیات‌های مذکور را هزار و هفت نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین فوتی‌ها و مجموعه مربوط به تصادفات بوده و بیشتر آمار نجات یافتگان نیز با توجه به قطعی‌های برق سال گذشته مربوط به بحث محبوس شدن در آسانسور با ۸۳۸ نفر بوده است.

مصدومیت ۳ آتش نشان کرمانشاهی در حین مأموریت‌های سال ۹۷

وی از جراحت و مصدومیت سه تن از آتش‌نشانان کرمانشاهی در حین مأموریت و طی عملیات‌های سال گذشته خبر داد.

رضایی اشاره‌ای نیز به عملیات‌های انجام شده از ابتدای امسال تاکنون و طی سیل اخیر داشت و گفت: با توجه به هشدارهای اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان، نیروهای آتش نشانی از سوم فروردین در حالت آماده باش درآمدن و تا ۲۴ فروردین ۳۰۴ مورد عملیات آبگرفتگی و امداد و نجات را در سطح شهر انجام دادند.

وی از انجام یک عملیات امداد و نجات طی رعد و برق اخیر خبر داد و گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی و وقوع صاعقه باعث آسیب رسیدن به وسایل صوتی و تصویری ساکنان چند واحد مسکونی واقع در بلوار شهید بهشتی کرمانشاه از کار افتاده بود.

تخریب ۸ واحد منزل مسکونی واقع در بافت فرسوده طی سیل اخیر

رضایی تصریح کرد: از ۳۰۴ عملیات مذکور ۲۴۳ مورد مربوط به رفع آبگرفتگی منازل، ۱۰ مورد مربوط به واحدهای تجاری، ۳۰ مورد مربوط به خودروهای گرفتار در آب و ۲۱ مورد مربوط به رفع آبگرفتگی معابر بوده است.

وی از انجام ۸ مورد عملیات امداد و نجات مربوط به ریزش دیوار و تخریب ۸ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده کرمانشاه طی سیل اخیر خبر داد.

انجام بیش از ۱۴۰ امداد و نجات به سیل زدگان پلدختر توسط آتش نشانان کرمانشاهی

وی خاطر نشان کرد: در مدت سپری شده از سال ۱۶۰ نیروی آتش نشان واقع در دستگاه ثابت و ۸ ایستگاه سیار ما در حالت آماده‌باش بوده و برای امداد رسانی به شهروندان و خودروهای گرفتار در آب نیز به صورت مستمر خودروهای ما در مناطق مختلف شهر گشت زنی داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه از اعزام ۱۴ آتش نشان و چهار خودرو به همراه خودش به استان لرستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۴۰ مورد عملیات آبگرفتگی و امداد و نجات توسط نیروهای ما و برای کمک به هموطنان سیل زده شهر پلدختر از استان لرستان انجام شده است.