پایگاه خبری تحلیلی امروله11:09 - 1398/02/23
امام جمعه اسلام‌آباد غرب:

عده‌ای با ناتوانی در حل مشکلات اقتصادی دست به دامن تبلیغ جنگ شده‌اند

مرصادنیوز: امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: عده‌ای با ناتوانی در حل مشکلات اقتصادی دست به دامن تبلیغ جنگ شده‌اند.

به گزارشامروله، حجت الاسلام محمد طاها مهری در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاددر مورد موضوع القای جنگ نظامی علیه ایران که برخی‌ها مطرح می‌کنند اظهار داشت: آمریکایی‌ها به خوبی می دانند که نمی توانند در جنگ نظامی هیچ توفیقی داشته باشند.

وی گفت: در این راستا کسانی که از اول انقلاب تا کنون شغلشان جاسوسی بوده و همچنین عده ای مزدور که مواجب بگیر دشمن هستند به جای اینکه پاسخگوی برخی مسائل به وجود آمده باشند به دنبال خالی کردن دل ملت و ایجاد رعب و وحشت بین آنها هستند.

وی افزود: زمانی گفتند اگر موافقت نامه برجام شکل گیرد بسیاری از مشکلات ملت حل خواهد شد، لذا آمدند و تز برجام دولت و مذاکره با کشورها را دنبال کردند و با جنگ و هیاهو آنرا پیش بردند.

حجت الاسلام مهری ادامه داد: گفتند اگر برجام تصویب شود مشکلات آب، هوا، محیط زیست، تغذیه و... حل و فصل می شود حال که می دانند به جایی نرسیدند و مردم از آنها مطالبه می کنند که آن قول و شعارها و قرارها که گفتند چه شد!

وی بیان داشت: لذا آمدند بیان کردند که اگر فلان کار را نکنیم به ضررمان تمام می شود و با این بیان که اگر الان مذاکره ای در بحث موشکی و حقوق بشر نکنیم و یا اگر جبهه مقاومت را در منطقه تقویت کنیم و در مجموع اگر به خواسته های آمریکا بیش از این تن ندهیم جنگ نظامی رخ خواهد داد.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: اینها می خواهند افکار عمومی را که یک افکار مطالبه گر طرفدار نظام و انقلاب است نه یک افکار اپوزیسیون و ضد انقلاب منحرف کنند و سایه جنگ را بر سر این کشور تبلیغ کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردمی که امروز از عملکرد دولت و برخی مسئولین ناراضی هستند طرفدار نظام، انقلاب و رهبری هستند اما مطالبه گر حقوق خود هستند.

وی بیان داشت: آمریکا هر چه در چنته داشت در طول این 40 سال علیه نظام ما به کار برده است و الان با هدف قرار دادن سفره های مردم مبحث اقتصادی و معیشتی مردم را تضعیف کرده تا آنها را ناراضی کند.

حجت الاسلام مهری اظهار داشت: در این میان عده ای دانسته یا ندانسته، خائنانه یا عاقلانه، غافلانه و یا نفوذی و ناکارآمد به این بحث دامن می زنند و آنرا ادامه می دهند و در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن اگر می توانست حمله نظامی کند سالیان پیش این کار را انجام می داد، گفت: دشمن در حال حاضر قدرت نظامی مملکت ما را می داند، قدرت نظامی نیروهای مسلح، قدرت ارتش، سپاه و بسیج مردمی و همچنین قدرت هوا فضا، پهبادها و موشک های بالستیک ما را دقیق تر از خود ما می داند.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب ادامه داد: همچنین دشمن در منطقه قدرت جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را می داند لذا بحث جنگ نظامی علیه چنین کشوری منتفی است و آرایش جنگی که مقام معظم رهبری مطرح کرد و بر آن تاکید دارد همین آرایش جنگ اقتصادی، معیشتی و تبلیغاتی است.

حجت الاسلام مهری بیان داشت: جوانان آتش به اختیار و مردم بصیر باید هوشیار باشند و فریب این مباحث و ظاهر سازیها را نخورند

وی گفت: در این راستا دولت، قوه قضاییه و مجلس باید تلاش خود را به کار گیرند و در عرصه اقتصادی، راهبرد اقتصادی ما که همانا اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان و ظرفیت داخلی است را پیگیری کنند.