پایگاه خبری تحلیلی امروله11:11 - 1398/02/23
مدیر کل استاندارد کرمانشاه خبر داد

صدور گواهینامه مصرف بهینه انرژی برای ۵۵ واحد تولیدی در کرمانشاه

مرصادنیوز: مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور گواهینامه انطباق با معیار مصرف انرژی برای ۵۵ واحد تولیدی در استان خبر داد.

به گزارشامروله، به نقل از اداره کل استاندارد استان کرمانشاه محمودرضا نیازی با اشاره به نظارت مستمر بر میزان مصرف انرژی واحدهای تولیدی و خدماتی انرژی‌بر استان اظهار داشت: مطابق آخرین بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در جهت توسعه استانداردسازی صنایع انرژی بر، بازرسی و نظارت بر تمام واحدهای تولیدی مشمول طرح طی یک سال گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از اولویت‌هایی که کشورهای توسعه یافته در زمینه کاهش مصرف انرژی اتخاذ کرده‌اند فراهم آوردن امکانات لازم برای توسعه و گسترش استانداردهایی است که به نوعی سبب کاهش مصرف انرژی می‌شوند که در کشور ما نیز رویکرد کاهش مصرف انرژی یکی از اهداف دولتمردان است که از راهبردهای آن نظارت بر مصرف انرژی واحدهای تولیدی و خدماتی مشمول طرح است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان داشت: فرآیند بازرسی فنی و استاندارد سازی مصرف انرژی برای ۹۲ واحد صنعتی انرژی‌بر استان نظیر صنایع سیمان، فولاد، آجر، صنایع لبنی، کمپوت و کنسرو، روغن موتور، پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی و … در حال انجام است که طی ۷۵ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی مشمول طرح تاکنون ۵۵ واحد تولیدی موفق به دریافت گواهینامه انطباق با معیار مصرف انرژی شده‌اند.

وی عنوان کرد: بازرسان طرح با حضور در واحد تولیدی میزان انرژی مورد نیاز برای واحد تولید را بررسی و با میزان مصرف انرژی واحد مذکور انطباق می‌دهند و در صورت منطبق نبودن، علل بالا بودن و عدم انطباق مصرف را به اعلام تا اصلاح آن صورت پذیرد.

نیازی با بیان اینکه اعتبار این گواهینامه‌ها یک ساله است خاطر نشان کرد: در صورت عدم انطباق معیار مصرف انرژی در واحد تولیدی با استانداردهای مربوطه، ضمن مشاوره‌های فنی از سوی بازرسان، واحد تولیدی مکلف است در بازه زمانی نسبت به رفع نقص اقدام کند و در صورت عدم اصلاح مصرف انرژی، مطابق ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف، واحد مربوطه به وزارت نفت و وزارت نیرو برای اعمال جرایم متناسب با مازاد انرژی مصرفی، معرفی خواهد شد.