پایگاه خبری تحلیلی امروله11:52 - 1398/02/30
گزارش

انتظار بی‌پایان کرمانشاهی‌ها برای پارک بانوان

وعده ایجاد پارک بانوان برای کرمانشاهی‌ها سال‌های سال است که روی زمین مانده و هنوز با وجود آمدن و رفتن چند شهردار محقق نشده است.

به گزارشامروله، ،سال 91 بود که کلنگش را زدند در همین پارک شاهد، اما بعد از مدتی از احداث این پارک برای بانوان پشیمان شدند و بنا به دلایلی آنرا کنار زدند و هنوز این پروژه بلاتکلیف مانده است.

بعد از آن هم چندین استاندار و شهردار در کرمانشاه آمدند و رفتند و هرکدام برای راه اندازی آن وعده‌هایی دادند که تا به امروز هیچ یک عملی نشده است.

حالا این پروژه در کش و قوس مدیریتی مانده و با این برخورد سلیقه‌ای مدیران با پارک بانوان و عدم هماهنگی نهادهای مرتبط با این موضوع احتمالا به این زودی‌ها هم اجرایی نمی‌شود.

هنوز از سیاست شهردار جدید برای ایجاد پارک بانوان اطلاعی نداریم

نرگس یوسفی، مسئول ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مرصاد گفت: درباره ایجاد پارک بانوان باید دید سیاست کاری شهردار جدید چگونه است.

وی اظهار داشت: با توجه به روی کار آمدن شهردار جدید هنوز وی را ملاقات نکرده ایم بنابراین درباره ایجاد پارک بانوان باید دید سیاست کاری او چگونه است.

این مسئول با بیان اینکه شهردار قبلی کرمانشاه موافق راه اندازی پارک بانوان بود، افزود: اداره ورزش و جوانان تنها برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی را برعهده دارد، اما مباحث مربوط به تجهیز و تخصیص اعتبار بر عهده شهرداری است.

یوسفی گفت: در ابتدا پارک شاهد، سپس پارک شرقی و بعد پارک نزدیک به استانداری به عنوان پارک بانوان در نظر گرفته شد و هر دوره نیز برآورد ریالی توسط شهرداری انجام شده است.

وی بیان داشت: برخی مسئولان به ایجاد این پارک اعتقادی ندارد در حالی زنان مایل به تمرین در فضای پارک به صورت آزاد هستند و ما هم خواهان راه اندازی پارک بانوان هستیم این یک مطالبه عمومی است برهمین مبنا درصدد دیدار با شهردار جدید هستیم.

مسئول ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: پارک در نظر گرفته شده به عنوان پارک بانوان باید در دسترس عموم باشد تا زنان بدون دغدغه کمبود امکانات به سهولت تردد داشته باشند.

از آخرین وضعیت پارک بانوان اطلاعی ندارم

فرامرز رحمتی زاده، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد از آخرین وضعیت پارک بانوان ابراز بی اطلاعی کرد.

وی اظهار داشت: در گذشته ما پارک شاهد را به عنوان پارک بانوان معرفی کردیم اما با مقاومت هایی از سوی مسئولان مواجه شد.

رحمتی زاده با بیان اینکه پس از جابجایی مسئولیت دیگر اطلاعاتی راجع به پارک بانوان نداشتم، افزود: در حال حاضر و طی هفت ماهی که روی کار آمده ام از آخرین وضعیت پارک بانوان اطلاعی ندارم و مسئولان شهرداری و شورای شهر در این باره با من صحبتی نداشته اند.

رحمتی زاده خاطرنشان کرد: از نظر قانونی و اداری تصمیم گیری ها راجع به ایجاد پارک بانوان باید به اطلاع این نهاد برسد البته برخی موضوعات از طریق شورای شهر یا شهرداری در سطح تصمیمات کلان اتخاذ می شود که ممکن است هنوز به ما ابلاغ نشده باشد.

وی افزود: بنده در زمان مسئولیت قبلی خود پایه گذار تاسیس پارک بانوان بودم و در حال حاضر نیز مدافع سرسخت راه اندازی این پارک هستم و معتقدم پارک هایی نظیر پارک بانوان و کودک باید در کرمانشاه وجود داشته باشد.

رحمتی زاده عنوان کرد: پارک بانوان بودجه چندانی نمی خواهد بلکه تنها مصوبه ای برای دایر شدن می خواهد همین داشتن مجوز باعث می شود که زنان آزادانه و بدون مزاحمت به فعالیت های ورزشی بپردازند در نهایت نیز به تامین سایر تجهیزات می پردازیم.

راه اندازی پارک بانوان در مرحله طراحی و نقشه کشی مجدد است

مازیار رضایی، یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه نیز به خبرنگار گفت: در حال حاضر درصدد طراحی و نقشه کشی مجدد بخشی از پارک شاهد برای ایجاد پارک بانوان هستیم.

وی اظهار داشت: در دوره قبلی شورا برای راه اندازی پارک بانوان مصوبه ای داشتیم و از طریق اداره کل اجتماعی استانداری نیز بودجه ای به این موضوع تخصیص یافت که بخشی از کار در سطح کوچک آغاز شد اما به دلیل اشرافیت منوریل پروژه متزلزل و مسکوت ماند.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر با توجه به دغدغه بانوان درباره ایجاد پارک مربوطه مجدد شاهد به جریان افتادن پروژه هستیم و در این میان در حال حاضر معاون شهرسازی شهرداری درصدد ایجاد تغییراتی در نقشه است تا بخشی از پارک شاهد به عنوان پارک بانوان در نظر گرفته شود.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون کارهای طراحی پارک بانوان در دست انجام است اما زمان راه اندازی نهایی آن مشخص نیست، گفت: کمیسیون فرهنگی شورا و معاون فرهنگی شهرداری برای ایجاد این پارک در تلاش هستند.

وی با اعلام اینکه تا دهم خرداد مباحث مربوط به طراحی و نقشه کشی حل و پس از آن برآورد اعتبار و مابقی مراحل  اجرایی می شود، عنوان کرد: به طور جدی پیگیر ایجاد پارک بانوان هستیم و قطعا تا زمانی که این فرآیند به سرانجام برسد چه در مراحل طراحی چه آنالیز برآورد ریالی مشکلاتی ایجاد می شود چون تصمیمی قدیمی بوده و دوباره اجرایی می شود.

رضایی با بیان اینکه حتی برخی بانوان با ایجاد تنها یک پارک بانوان مخالف اند، گفت: ما هم موافق ایجاد پارک بانوان در چند نقطه شهر هستیم اما باید در ابتدا یک پارک راه اندازی شود و پس از چکش کاری شاهد توسعه چنین فضاهایی در سطح سایر پارک ها باشیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا مسئول سازمان زیبا سازی در جریان این اقدام نیست افزود: وی متولی کار نیست سازمان پارک ها متولی تعمیر و نگهداری پارک ها است و تصمیم گیری درباره برخی موضوعات نظیر ایجاد پارک بانوان در شورای شهر یا در سطح شهرداری اتخاذ می شود.