پایگاه خبری تحلیلی امروله09:20 - 1398/02/31
مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری کرمانشاه خبر داد:

راه‌اندازی سامانه سجاد برای جمع‌آوری اطلاعات خسارات سیل

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کرمانشاه گفت: سامانه سجاد برای جمع‌آوری اطلاعات خسارات سیل راه‌اندازی شده است.

به گزارشامروله، ، محمد ایمانی امروز دوشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه از راه اندازی سامانه جامع امداد و بازسازی دولت خبر داد و اظهار داشت: با دستور وزیر کشور و تشکیل کارگروه فناوری اطلاعات و آمار قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده سامانه‌ای تحت عنوان سامانه جامع امداد و بازسازی دولت (سجاد) راه اندازی شده است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کرمانشاه افزود: این سامانه در شبکه اختصاصی وزارت کشور قابل دسترس بوده و از طریق شبکه اینترنت در دسترس نیست، دستگاه‌های اجرایی استان لازم است از طریق vpn در اختیار استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و در محل ساختمان استانداری و فرمانداری برای دسترسی سامانه حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات مورد نیاز در سامانه سجاد بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده به فراخور موضوع به صورت متمرکز توزیع شده در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها جمع‌آوری و در سامانه وارد می‌شود.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه باید در ۲ حوزه بخش کشاورزی و همچنین بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی اطلاعات را وارد سامانه کند.

ایمانی بیان داشت: در حوزه کشاورزی اطلاعات در سطح شهرستان در محل فرمانداری در سامانه وارد می‌شود و به تأیید کارگروه استانی می‌رسد که نام کاربری و کلمه عبور مربوط به کاربران جهاد کشاورزی در تمامشهرستانهاو کاربر ستاد استانداری در این حوزه در اختیار دفتر فناوری اطلاعات قرار دارد.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کرمانشاه اظهار داشت: سایر اطلاعات مربوط به برآورد خسارات در سایر حوزه‌ها از جمله توانیر، مدیریت منابع آب ایران، بنیاد مسکن و کمیته امداد به صورت متمرکز در محل ستاد وزارتخانه مربوطه به ستاد وزارت کشور ارجاع می‌شود و گزارشات آن در دسترس مسئولین مربوطه در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: در خصوص توزیع اقلام از جمله لوازم خانگی در حال جمع‌بندی از سوی قرارگاه بوده و تدوین دستورالعمل نحوه ورود اطلاعات در سامانه تا کنون ارسال نشده است که در صورت دریافت ابلاغ خواهد شد.