پایگاه خبری تحلیلی امروله11:44 - 1398/03/01

تشریح آیین برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمانشاه

مرصادنیوز: معاون فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه به تشریح آیین نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت.

به گزارشامروله،  کوروش باباجانی در گفت و گو بامرصاد ،، اظهار داشت: مطابق سالهای گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی در محورهای مختلف پیش از ایام کرامت برگزار می شود و در این میان ممکن است هر نهاد و سازمان نظیر ارشاد و فرهنگ اسلامی عهده دار برگزاری جشنواره در محورهای مختلف باشد.


معاون فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: این نهاد نیز در قالب سوالات چهار گزینه ای، معرفی متنی کتاب، پویش های مجازی و نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان نسبت به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اقدام می کند.


باباجانی با بیان اینکه در این جشنواره امکان شرکت همه رده های سنی وجود دارد بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم در هر دوره یک کتاب با معرفی یک معصوم نیز به لیست کتابهای ویژه جشنواره اضافه شود و در این میان امسال 12 کتاب با موضوع زندگی امام رضا(ع)، حضرت شاه چراغ و حضرت فاطمه معصومه و امام جواد(ع) در نظر گرفته شده است.


وی با تاکید بر اینکه این جشنواره به صورت فردی و خانوادگی و به شکل مکتوب و الکترونیکی در نظر گرفته شده افزود: زمان شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی از اواسط اردیبهشت آغاز شده و تا 29 خرداد ادامه دارد.


باباجانی از برگزاری مراسم اختتامیه ملی و نیز شهرستانی برای تجلیل از برگزیدگان فردی و خانوادگی خبر داد و گفت: در هر شهرستان دو خانواده تقدیر می شود که البته ممکن است شمار این خانوارها به میزان تعداد صحیح مشارکت کننده ها افزایش یابد.


وی افزود: امسال شاهد افزوده شدن بخش پویش های کتابخوانی ویژه بزرگسالان و نوجوانان هم بوده ایم با این تفاوت که این افراد می توانند با انتخاب کتابهای مربوط به ائمه معصوم(ع) این پویش را در جمع اجرا کنند در حالی که در بخش کودکان 12 کتاب از سوی نهاد کتابخانه های عمومی در نظر گرفته شده که باید فیلم اجرای این پویش به صورت معرفی کتب در سایت مربوطه بارگذاری شود.


باباجانی از افزوده شدن محور معرفی متنی کتاب هم خبر داد و گفت: هر فرد شرکت کننده باید کتاب مدنظر خود را در 350 کلمه در سایت مربوط به جشنواره رضوی وارد کند همچنین امسال برای نخستین بار در رشته نقاشی، نوجوانان نیز می توانند مانند کودکان شرکت کنند.


وی با بیان اینکه به دلیل مباحث اقتصاد مقاومتی برای افراد شرکت کننده در بخش الکترونیکی امتیازی ویژه در نظر گرفته شده به گونه ای که دو پاسخ اشتباه آن ها مورد اغماض قرار می گیرد و در قرعه کشی شرکت داده می شوند عنوان کرد: این کار با هدف صرفه جویی در مصرف کاغذ سیاست گذاری شده است.


باباجانی با بیان اینکه مطابق هرساله اختتامیه ملی جشنواره کتابخوانی رضوی در مشهد یا تهران و احتمالا در ایام دهه کرامت برگزار می شود گفت: در مراسم اختتامیه با اهدای تندیس و لوح تقدیر و جوائز نقدی از افراد و خانواده های برگزیده تجلیل می شود البته در سطح شهرستانی نیز مراسم تجلیل برگزار خواهد شد.


معاون فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سایتhttps://razavi.iranpl.irبه منظور شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده که تمام کتابهای مربوطه به صورت فایل پی دی اف با مراجعه به آن قابل بارگذاری است همچنین اصل این کتب در همه کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.