پایگاه خبری تحلیلی امروله11:46 - 1398/03/01
با حضور کلیه اعضاء برگزار شد؛

اولین جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان اسلام آبادغرب

مرصادنیوز: اولین جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان اسلام آباد غرب با حضور کلیه اعضاء در محل خانه معلم اداره آموزش و پرورش برگزار گردید.

به گزارشامروله،  به نقل از اسلام آباد خبر، شامگاه روز گذشته اولین جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان اسلام آباد غرب با حضور کلیه اعضاء در محل خانه معلم اداره آموزش و پرورش بعد از زمان افطار برگزار گردید.

 

در این جلسه جمال الدین برجی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان وقبولی طاعات وضمن اهمیت سواد آموزی در رشد وتعالی جامعه گزارشی از فعالیت های انجام شده ومشکلات اداره سواد آموزی ارایه نمود ودرمورد جایگاه شهرستان از نظر میزان بی سوادی اطلاعات آماری ارائه نمود.

 

در ادامه سیروس عبدی معاون سیاسی فرمانداری شهرستان ضمن بیان اهمیت فراگیری سواد توسط عموم مردم  وبا اشاره به روایات واحادیث دینی درمورد علم آموزی گفت : کسب سواد باعث افزایش توانایی برای مشارکت در سرنوشت خود و پیشرفت و توسعه جامعه می شود .

وی سه مقوله سواد ، امنیت و سلامت را از جمله مهمترین نیازهای جامعه برشمرد واشاره نمود که رهبر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) نیز در اوایل انقلاب با تشخیص خوب به این موارد اهمیت فراوان داده و با تشکیل نهضت سواد آموزی و نهادهای امنیتی مانند کمیته ، سپاه و بسیج باعث تداوم انقلاب و حفظ آن گردید .

عبدی از تمامی ادارات خواست: تا با همکاری و همفکری با آموزش و پرورش  نسبت به شناسایی بی سوادان دوره سنی 10 تا 45 سال باقی مانده و تحت پوشش قرار دادن آنها اهتمام ورزند .

 

در این نشست که با موضوع ریشه کنی بیسوادی در شهرستان ورفع مشکلات سواد آموزی تشکیل شد، مقررگردید ادارات بهداشت ودرمان، ثبت احوال، امورعشایر، جهادکشاورزی، بخشداری با هماهنگی دهیاران، خانه های بهداشت، کشاورزان لیست بیسوادان شهرستان را به نهضت سوادآموزی شهرستان  اعلام نمایند ونهضت سواد آموزی نیزآمار بی سوادان و کم سوادان شهرستان را احصا و با همکاری و مساعدت فرمانداری وشهرداری  و سایر ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان نسبت به ریشه کن کردن بی سوادی اقدام عاجل صورت گیرد.