پایگاه خبری تحلیلی امروله10:00 - 1398/03/19
مدیر امور آبفای شهر صحنه :

لایروبی ۲ هزار متر مکعب از مخازن آب شهرستان صحنه انجام شد

پایگاه خبری امروله : مدیر امور آبفای شهر صحنه گفت:۲هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب شهرستان صحنه مورد شستشو و لایروبی قرار گرفت.

منصور مرادی وش در گفتگو باامروله،  با توجه به اهمیت کیفیت آب و ضرورت ارتقاء بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات،مخازن ذخیره آباین شهر طبق برنامه زمانبندی شده، شستشو و مجدداً در مدار بهره‌برداری قرار خواهندگرفت.

 

وی با بیان اینکه شهر صحنه دارای ۴ مخزن جمع آوری و ذخیزه آب به حجم کلی ۱۰ هزار مترمکعب می‌باشد، اظهار کرد: در این راستا، عملیات شستشوی مخزن جمع آوری آب ۲۰۰۰ متر مکعبی آبباریک انجام و مجدداً در مدار قرار گرفت به طوری که در طول مدت شستشو هیچگونه قطعی آب برای مشترکین ایجاد نگردید.

 

مرادی وش با بیان اینکه شستشو و لایروبی مخازن ذخیره به عنوان محل نگهداری و توزیع آب شرب مصرفی شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: به همین منظور و به همت اکیپ‌های بهره‌برداری و اتفاقات امور آبفای شهر صحنه مخزن ذخیره آب برابر دستور العمل و ضوابط موجود، مورد شستشو و لایروبی قرار گرفته که این مهم علاوه بر موثر بودن در ارتقایبهداشت آب، در کیفیت آن نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای موثر است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهر صحنه در خصوص مراحل شستشوی مخازن آب نیز گفت: ابتدا مخازن به طور کامل از آب تخلیه و سپس عملیات خارج کردن رسوبات ته نشین شده با فشار آب انجام و در نهایت دیواره‌ها و کف مخازن پس از شستشو با مواد گندزای دارای غلظت مناسب، چند بار شستشو داده می‌شوند.