پایگاه خبری تحلیلی امروله00:25 - 1398/03/21
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

بازارچه صنایع دستی شهرستان صحنه تا پایان سال جاری کلنگ زنی می شود

پایگاه خبری امروله : مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : بازارفروش هنرمندان صنایع دستی شهرستان صحنه تا پایان سال جاری کلنگ زنی می شود

به گزارشامروله، امید قادری در مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان و فعالین صنایع دستی استان  بابیان اینکه هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه تاکنون افتخارات زیادی را در عرصه های بین المللی برای استان کسب کرده اند، گفت: به منظور حمایت از هنرمندان این عرصه، برنامه های مختلفی را برای سالجاری اجرا خواهیم کرد که از جمله آنها تشکیل اتاق فکر صنایع دستی با حضور هنرمدان پیشکسوت و حمایت از تشکل های این حوزه است.

 

وی بابیان اینکه پیوند صنایع دستی با تجاری سازی و برندسازی از دیگر اقداماتی است که مورد توجه میراث فرهنگی استان قرار گرفته، افزود: در این راستا، باتوجه به اینکه به احتمال بسیار کرمانشاه میزبان اجلاس جهانی گردشگری 2020 خواهد بود، تلاش خواهیم کرد تا از این ظرفیت برای معرفی و رونق صنایع دستی استفاده کنیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: تا پیش از برگزاری این نشست باید سعی کنیم تا برندهای صنایع دستی استان را ثبت کنیم و حمایت همه جانبه ای از این حوزه  داشته باشیم.

 

وی در ادامه از کلنگ زنی سه بازارچه صنایع دستی در استان تا پیش از پایان سالجاری خبرداد و گفت: امیدواریم با راه اندازی این سه بازارچه بخشی از مشکلات بازارفروش هنرمندان صنایع دستی سه شهرستان صحنه، اسلام ابادغرب و روانسر حل شود.

 

فیروز ناصری رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه نیز در این مراسم طی سخنانی راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی کرمانشاه در دبیراعظم را گامی مثبت برای تحول در تولید و بازار فروش هنرمندان صنایع دستی استان طی چندسال اخیر خواند و گفت: باتوجه به اشتغالزایی و بازار فروش مناسبی که این فضا برای هنرمندان صنایع دستی استان بوجود آورده، این آمادگی را داریم که بازارچه های دائمی صنایع دستی را در همه شهرستان های استان راه اندازی کنیم.

 

رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه هنرمندان صنایع دستی این استان را هنرمندانی خلاق، ارزش افرین و مبتکر دانست و گفت: صنایع  دستی تولید کرمانشاه در حدی از کیفیت قرار دارند که حتی تبریز و اصفهان که آنها را مهد صنایع دستی می دانند نیز در تبلیغات خود از نمادهای صنایع دستی تولید شده در کرمانشاه استفاده می کنند.

 

وی اضافه کرد: برخی از صنایع  دستی تولیدی کرمانشاه بالاترین نشان های اصالت ملی و بین المللی را دارند، لذا مسئولان استان باید نگاه ویژه ای به این هنرمندان داشته باشند.

 

 ناصری در ادامه صنایع دستی را تبلور و مصداق عینی اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: در سالهای گذشته باتوجه به ارزش افزوده بالا و ارزآوری که محصولات صنایع دستی دارند، شعار "صنایع دستی به جای نفت" را در استان مطرح کردیم و اکنون نیز براین شعار هستیم، اما این شعار مورد بی مهری مسئولان استان قرار گرفت.

 

وی تاکید کرد: هنرمندان صنایع دستی استان علیرغم رکود اقتصادی حاکم بر بازار و تحریم های ظالمانه دشمن، همچنان تولید کننده و فروشنده محصولاتشان هستند.

 

رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی استان در ادامه به اشتغالزایی بالای صنایع  دستی اشاره کرد و گفت: متاسفانه باوجود اینکه واحدهای صنایع دستی به عنوان بنگاه های خرد اقتصادی می توانند اشتغالزایی بالایی داشته باشند، اما در کارگروه اشتغال استان به این حوزه توجهی نمی شود و این یک آسیب است.

 

وی همچنین از فراهم شدن مقدمات کار"آموزش، تولید و فروش" صنایع دستی در کرمانشاه خبرداد و گفت: به این منظور در تلاشیم تا بازرگانان و بخش خصوصی را نیز به کمک این حوزه در استان بیاوریم تا صادرتمان را افزایش دهیم. البته باید میزان تولیدات صنایع دستی استان را نیز افزایش دهیم چراکه لازمه صادرات تولید مناسب است.