پایگاه خبری تحلیلی امروله08:33 - 1398/03/22
فرماندار صحنه :

جامعه ای که اهل کتاب نباشد جامعه مرفهی نخواهد بود

پایگاه خبری امروله : فرماندار صحنه گفت: هر چه سطح مطالعه افراد جامعه افزایش یابد به طور قطع خروجی بسیار مفیدی در تولید، صنعت و رفاه اجتماعی خواهیم داشت و جامعه ای که اهل کتاب نباشد جامعه مرفهی نخواهد بود.

به گزارشامروله، علیرضا حیدری روز سه شنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صحنه و شهر میانراهان در سرسرای جلسات فرمانداری افزود تشکیل جلسه انجمن کتابخانه های عمومی یکی از مسائل مهم در توسعه کتابخانه ها و حل مشکلات کتابخانه است.

 


وی همچنین از خدمات ارزنده مسئولین کتابخانه های عمومی در شهرستان قدردانی کرد.

 


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان یک شخصیت برجسته فرهنگی در نهاد کتابخانه ها باعث شده کتابخانه ها به پایگاه های فرهنگی، اجتماعی و ترویجی توسعه کتابخوانی تبدیل شود و خدمات کتابخانه ها تنها از امانت کتاب خارج شده و نقش پررنگ تر در رسالت کتابخوانی داشته باشد.

 


معصومه حسنی خونسار در ادامه گزارشی از وضعیت مطالعه و امکانات کتابخانه ها و طرح نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تشریح کرد و افزود: با توجه به استقبال پرشور مردم از کتابخانه شهید باهنر روستای کندوله و تبدیل شدن این کتابخانه به پایگاه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستا و قرار گرفتن آن در منطقه فرهنگی، بوم گردی، گردشگری و تاریخی دینور، درخواست افزایش زیربنا برای کتابخانه شهید باهنر روستای کندوله را داشت، که با تاکید فرماندار مقرر شد مورد بررسی قرار گیرد.

 

او گفت: یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی کتابخانه ها در زمینه کتابخوانی، برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی است، که هرساله همزمان با تمام کتابخانه های کشور برگزار می شود نیازمند همکاری بیشتر کلیه ادارات است.

 


در پایان جلسه بساطعلی نیازی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صحنه، گزارشی از وضعیت کتابخانه های این شهرستان ارائه داد.
در ادامه حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را برای پیشرفت اهداف انجمن کتابخانه ها بیان کردند.