پایگاه خبری تحلیلی امروله12:21 - 1398/04/18
مدیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد

کشف بیش از ۲۳ هزار قلم کالاهای قاچاق سلامت محور در کرمانشاه

مرصادنیوز: مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کشف بیش از ۲۳ هزار قلم کالاهای سلامت محور قاچاق خبر داد.

به گزارشامروله، کیومرث رحیمی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  اظهار داشت: در سه ماه گذشته ۱۰۰۰ بازرسی از شرکت‌های توزیع دارو، داروخانه‌ها، عطاری‌ها، سالن‌های ورزشی، سالن‌های زیبایی و آرایشی و بهداشتی، مدارس، مراکز تجهیزات پزشکی به عمل آمد.

وی با بیان اینکه از این تعداد بازرسی ۲۰۰ مورد منجر به کشف شده است، افزود: میزان کشفیات امسال تقریباً مشابه کشفیات مدت مشابه سال قبل بوده است.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور و کنترل فعالیت‌های سنتی، طبیعی و گیاهی ارزش کالاهای توقیف شده بیش از بیش از ۱۴۴ میلیون تومان و شامل ۲۳ هزار و ۴۳۷ قلم بوده است.

این مسئول بیان داشت: این کشفیات شامل داروهای شیمیایی، گیاهی، مخدر و مکمل‌های غذایی، مواد آشامیدنی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، لوازم آرایشی بهداشتی و شیر خشک، مواد اولیه غذاهای آشامیدنی و غذاهای رژیمی بوده است.

رحیمی از برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌های مختلفی در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: بیشترین تخلفات در سطح واحدهای عرضه کننده به ویژه عطاری‌ها مشاهده شده است.