پایگاه خبری تحلیلی امروله11:42 - 1398/04/26
مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه:

زائران کرمانشاهی از ۳۰ تیرماه عازم سرزمین وحی می‌شوند

مرصادنیوز: مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: زائران کرمانشاهی در قالب ۵ پرواز از ۳۰ تیرماه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارشامروله، حامد دارابی در گفتگو با  مرصاد  اظهار داشت: ۱۲ جلسه آموزشی ویژه حجاج اعزامی در ماه‌های اخیر برگزار همچنین تمام اقدامات لازم برای اعزام حجاج به بیت الله الحرام انجام شده است.

وی از اعزام حجاج در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه از فرودگاه شهید اشرفی به فرودگاه جده خبر داد و افزود: ۱۱۵۶ زائر از استان‌های کرمانشاه، ایلام و همدان به مکه اعزام خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه بیان کرد: ملزوماتی نظیر ساک همراه و چمدان میان حجاج توزیع و مباحث مربوط به ویزا نیز انجام شده است و در حال حاضر هیچ گونه مانعی بر سر راه اعزام وجود ندارد.

این مسئول با اعلام اینکه تاکنون تغییری در برنامه پرواز نداشته‌ایم عنوان کرد: اعزام به حج در قالب پنج پرواز شامل سه پرواز در روز سی ام و دو پرواز در روز سی و یکم انجام می‌شود.

دارابی عنوان کرد: در روز ۳۰ تیرماه در ساعت ۳ و ۵ دقیقه بامداد، ۷ و پنج دقیقه صبح و ۱۸ و ۵۰ دقیقه و همچنین در روز سی و یکم در ساعت ۷ و ۳۵ دقیقه صبح و ۲۱ و ۱۵ دقیقه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سه کاروان اهل سنت و چهار کاروان اهل تشیع از استان کرمانشاه به مکه مکرمه اعزام خواهند شد گفت: حجاج اعزامی در روزهای دوم و سوم شهریور ماه به ترتیب اعزام از فرودگاه مدینه به کرمانشاه بازخواهند گشت.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با موضوع رونق تولید نمایشگاهی ویژه سوغات حجاج با همکاری نمایشگاه‌های بین الملل کرمانشاه برگزار شد که استقبال حجاج از این نمایشگاه چشمگیر بود.

دارابی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه به منظور حمایت از تولیدات داخلی و پیشگیری از خروج ارز بر پا شد گفت: درصدد هستیم سال آینده نیز تمام سوله‌های نمایشگاه به محصولات مورد نیاز حجاج در قالب سوغاتی اختصاص یابد.