پایگاه خبری تحلیلی امروله11:20 - 1398/05/19
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور:

نوشت‌افزارهای ایرانی منطبق بر استانداردهای اروپایی تولید می‌شوند

مرصادنیوز: دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور با اشاره به کیفیت مناسب لوازم‌التحریر داخلی گفت: نوشت‌افزارهای ایرانی منطبق بر استانداردهای اروپایی تولید می‌شوند.

به گزارشامروله، حسین برخدا در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصادبا اشاره به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و تکاپوی دانش‌آموزان برای خرید لوازم‌التحریر اظهار داشت: از خرده‌فروشان لوازم التحریر و فروشگاه های زنجیره ای انتظار داریم که یک تعصبی نسبت به کالای ملی داشته باشند و بیشتر کالای ایرانی را در ویترین هایشان در معرض دید بگذارند.

این تولیدکننده نوشت افزار ادامه داد: گاهی اوقات ما می بینیم که در ویترین های اصلی که در فروشگاه های بزرگ در معرض دید است، اغلب برندهای خارجی قرار دارد و در مکان هایی که دید کمتری دارد، کالاهای ایرانی را قرار داده اند.

وی گفت: همچنین خواهش ما از مهدکودک ها این است که در لیست هایی که به کودکان برای تهیه ملزومات نوشت افزار می دهند، نام برندهای ایرانی را به جای برندهای خارجی بنویسند.

برخدا تصریح کرد: گاهی اوقات می بینیم که برای مثال عنوان یک برند خارجی را برای تهیه مداد می دهند و بچه ها نیز به دلیل از رقابت با دوستانشان جا نمانند، اقدام به خرید برندهای خارجی حتی با قیمت بالاتر می کنند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور گفت: مربیان مهدها و مدارس ابتدایی می توانند یا عنوان برند ایرانی را در لیست بنویسند و یا از نوشتن عنوان برند خارجی امتناع کنند، همچنین می توانند به آنها تاکید کنند که از برندهای ایرانی استفاده شود.

اخذ استانداردهای اروپایی برای تولیدات داخلی

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور تاکید کرد: هم اکنون کیفیت کالای داخلی خیلی خوب است و کیفیت لازم و کافی را دارند.

بر خدا افزود: ما تمام تلاشمان را کرده ایم و استانداردهای لازم برای محصولات را گرفته ایم و حتی به استانداردهای ایران اکتفا نکرده و استانداردهای اروپایی را نیز برای محصولاتمان اخذ کرده‌ایم.

سازمان استاندارد نظارتی بر کالاهای خارجی و غیرمجاز موجود در بازار ندارد

این تولید کننده نوشت‌افزار ایرانی ادامه داد: علی رغم این موضوع متاسفانه کالاهای وارداتی غیرمجاز و قاچاق را در سطح بازار می بینیم که به راحتی در اختیار مغازه داران قرار می گیرد و سازمان استاندارد هیچ نظارتی بر عرضه این محصولات ندارد.

وی تاکید کرد: ما انتظار داریم همانطور که تولیدکننده کنترل و مورد بازدید قرار می گیرد، کالاهای وارداتی که ممکن است خیلی از آنها به صورت قاچاق و غیرمجاز وارد شده باشند، را در بخش عرضه توسط یک تیم اجرایی مورد نظارت و ارزیابی قرار دهند و با موارد غیراستاندارد و غیرمجاز برخورد شود.