پایگاه خبری تحلیلی امروله11:22 - 1398/05/19
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

نوشت‌افزار ایرانی باید سهم بیشتری در سبد دانش‌آموزان داشته باشد

مرصادنیوز: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار ایرانی باید سهم بیشتری در سبد تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشد.

به گزارشامروله، احمد صفری در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: از آنجایی که در آستانه بازگشایی مدارس دغدغه تهیه نوشت افزار و وسایل مدرسه برای دانش آموزان به سراغ والدین می آید و پدران و مادران تلاش می کنند با خرید لوازم التحریر مطابق میل فرزندان خود، لبخند رضایت را بر لبان آنها حک کنند، بر متولیان امر واجب است که با ایجاد شرایط مناسب و در دسترس قرار دادن کالاهای ایرانی با کیفیت و ارزان قیمت والدین را در این مسیر یاری کنند.

وی افزود: بدون تردید رونق بخشیدن به تولید ایرانی و شکوفا کردن اقتصاد صنعتگران این مرزوبوم تنها با ایجاد بازار داخلی برای محصولات ایرانی میسر می شود، بنابراین مسئولین این حوزه نیز باید ضمن فرهنگ سازی استفاده از نوشت افزار وطنی در جامعه ، اقبال مردم را به محصولات وارداتی که با کیفیت بسیار پایین تر تولید می شوند و بازار داخل را به تصرف خود درآورده اند، کاهش دهند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد آنچه باعث استقبال کودکان و نوجوانان از محصولات خارجی می شود، استفاده از برخی تصاویر، انیمیشن ها و کارتون های مورد علاقه آنها یا قهرمانان فیلم هایی است که تولیدکنندگان آن سوی مرزها، با ظرافت در ذهن دانش آموزان ما جا داده اند.

صفری ادامه داد: بر همین مبنا متولیان این عرصه از اتحادیه تعاونی های مصرف فرهنگیان و انجمن تولید كنندگان نوشت افزار كشور گرفته تا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و سازمان دانش آموزی باید با محوریت وزارت آموزش و پرورش و وزارت صمت و رسانه ملی تلاش کنند این نوع نگاه را تغییر داده و علاقمندی این قشر فعال را به سمت اسطوره ها و قهرمانان ایرانی و بیشتر از همه شهدای گرانقدر وطن متمایل سازند.

وی تصریح کرد: مسئولین ما نتوانسته اند شخصیت شهدا و حتی اساطیر ایرانی را به درستی به کودکان معرفی کنند و به همین دلیل است که شخصیت های تخیلی در اذهان آنها ماندگار می شود طبیعی است وقتی چنین تصاویری بر دفترچه های مشق ، کیف و خودکار و مداد نقش می بندد ، دانش آموزان بیشتر تمایل دارند این محصولات را خریداری کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: برای کمک به تولیدات ایرانی در این بخش ، همه باید دست به دست هم داده و با ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی کاری کنیم که در سال تحصیلی جدید نوشت افزار ایرانی، بازار اجناس بی کیفیت خارجی را کساد و در سبد تحصیلی دانش آموزان جای خود را باز کند.