پایگاه خبری تحلیلی امروله11:06 - 1398/05/22
فرهنگی در گفتگو با مهر عنوان کرد

بی‌تدبیری دولت در حل مسائل داخلی/ توزیع کالای ارزان حق مردم است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توزیع کالای اساسی با نرخ ارز دولتی حق عموم مردم است و آنان باید بتوانند با کارت‌های الکترونیکی سهمیه‌ خود از کالاهای اساسی را دریافت کنند.

به گزارشامروله، محمدحسین فرهنگی در گفتگو باخبرنگار مهر، با انتقاد از رویه دولت در تخصیص ۱۴ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی، گفت: متاسفانه دولت این بودجه را به صورت پراکنده، بی برنامه و ناعادلانه توزیع می‌کند.

وی افزود: برای مثال گوشت سالم و باکیفیتی به کشور وارد می‌شود اما صرفا در برخی از شهرهای بزرگ توزیع می‌شود اما در بسیاری از شهرهای کوچک و همچنین حاشیه شهرها گوشت ارزان دولتی یا توزیع نمی‌شود و یا آنکه بسیار کم عرضه می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت معمولا کالاهای اساسی و ارزان قیمت را به جاهایی می‌فرستند که سروصدایی دارند و اعتراض می‌کنند، گفت: توزیع کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی حق عموم مردم است و همان طور که در گذشته کوپن وجود داشت،  در حال حاضر هم مردم باید بتوانند با کارت‌های الکترونیکی سهمیه‌ خود از کالاهای اساسی را دریافت کنند و این فرآیند باید با سیستم‌های پوز کنترل شود.

فرهنگی با انتقاد از نحوه توزیع نهاده‌های کشاورزی بیان کرد: توزیع نامناسب نهاده‌ها برای کشاورزان مشکل ایجاد کرده است و به هیچ وجه مشخص نیست که نهاده‌های کشاورزی به چه نحوی در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در توزیع دارو هم مشکلات زیادی وجود دارد، گفت: در مورد توزیع دارو هم وضعیت به همین صورت است به طوری که این روزها وزیر بهداشت و درمان مرتب در این باره انتقاد می‌کند، این در حالی است که وزیر خود باید مانع چنین اتفاقاتی در وزارتخانه باشد و اینکه وی از چه کسی انتقاد می‌کند، برای ما جای تعجب دارد!

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه بی‌تدبیری دولت در حل مسائل داخلی غوغا می‌کند، گفت: نمایندگان مجلس به صورت مکرر و در جلسات غیرعلنی و همچنین تذکرات شفاهی و کتبی خود اعتراض‌هایی را در مورد نحوه تخصیص ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی مطرح کرده‌اند اما ظاهراً دولت هیچ گونه قصد و اراده‌ای برای اجرای این قانون ندارد و فقط همین یک مورد نیست و مواد مختلفی از قانون برنامه و بودجه وجود دارد که یا از سوی دولت اجرا نمی‌شود، یا نادرست اجرا می‌شود و یا آنکه به کل بر زمین مانده است.