پایگاه خبری تحلیلی امروله10:34 - 1398/06/17
در نشست شورای آموزش و پرورش مطرح شد

تذکر معاون استاندار برای بازگشایی مدارس سیل‌زده /سفر وزیر آموزش و پرورش به کرمانشاه

مرصادنیوز: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: مدارس سیل‌زده استان باید تا قبل از بازگشایی مدارس آماده سازی شوند.

به گزارشامروله، نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه صبح امروز یکشنبه در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد.

محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از عنایت ویژه مقام معظم رهبری و اهتمام ویژه رئیس جمهور و همچنین مطالبهگریاستاندار و پیگیری‌های مسئولان نسبت به بازگشایی مرز خسروی اظهار داشت: بازگشایی این مرز مطالبه بزرگ مردم بود که امیدواریم این امر اثرات مادی و معنوی خود را بر استان نمایان کند.

وی در ادامه به بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: مدارس مکانی مقدس و تعلیم و تربیت امری پسندیده است و کشور ما همواره در امر آموزش کشوری متمدن بوده و هست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه بیان داشت: جهت هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌ها ضروری است شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها تشکیل شود تا نکات لازم را اجرایی کنند.

این مسئول گفت: شهرداری‌ها در استان فضای ورودی مدارس را به نشانه تعلق خاطر به نظام تعلیم و تربیت فضاسازی کنند.

الهی تبار گفت: همچنین لازم است آموزش و پرورش و پلیس راهور با همکاری و همدلی مسائل ترافیکی مسیرهای منتهی به مدارس را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر راه اندازی سیمای مدرسه استان، گفت: در این راستا آموزش و پرورش با صدا و سیما همکاری لازم را داشته باشد ما نیز به آنها کمک خواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: تجهیزات اساسی و تعمیرات مدارس را در دستور کار قرار دهید چرا که نگهداری مدارس امری ضروری است.

این مسئول از سفر وزیر آموزش و پرورش در روز اول مهر ماه امسال به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: به این منظور از طرف استاندار رایزنی‌های لازم صورت گرفته است.

الهی تبار بیان داشت: ضروری است از محل اعتبارات سیل، مدارسی را که از سیل فروردین امسال دچار خسارت شدند تا قبل از بازگشایی مدارس آماده سازی شوند.

وی همچنین گفت: جهت انتخاب سرویس مدارس دقت لازم صورت بگیرد و اگر نقاط ضعفی سال قبل در این رابطه وجود داشته است آنها را مرتفع کنید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه بیان داشت: در نمایشگاه پاییزه و فروش فوقالعادهلوازمالتحریرسعی شود از تولیدات داخلی عرضه شود.

این مسئول ابراز داشت: مسئولین توجه داشته باشند که قطع آب، برق و گاز مدارس نباید به هیچ وجه صورت گیرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم سال خوبی برای مجموعه تعلیم و تربیت رقم بخورد و آینده سازان در محیطی امن آینده کشور را به بهترین نحو رقم بزنند.