پایگاه خبری تحلیلی امروله09:04 - 1398/06/28
مدیرکل استاندارد کرمانشاه :

اولین پروانه کاربرد نشان استاندارد به يك واحد باغی در شهرستان صحنه تعلق گرفت

پایگاه خبری امروله : مدیرکل استاندارد کرمانشاه : اولین پروانه کاربرد نشان استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها، شهریور ماه امسال و برای محصول آلبالو مربوط به يك واحد باغی پنج هکتاری در شهرستان صحنه صادر شد.

به گزارشامروله، 

محمودرضا نیازی  با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی برای تولید غذای سالم و اطمنیان از کیفیت و سلامت محصولات خام کشاورزی، گفت: بررسی حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات غذایی از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفت و اکنون با جدیت دنبال می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این محصولات میزان آلاینده‌ها از قبیل فلزات سنگین، باقیمانده آفت‌کش‌ها، نیترات، مایکوتوکسین‌ها و... بررسی می‌شود.
 
 
نیاری با بیان اینکه برای محصولاتی که حد مجاز آلاینده آنها کمتر از میزان استاندارد تعریف شده باشد پروانه استاندارد صادر خواهد شد، افزود: اولین پروانه کاربرد نشان استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها، شهریور ماه امسال و برای محصول آلبالو مربوط به يك واحد باغی پنج هکتاری در شهرستان صحنه صادر شد.
 
 
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه یکی از الزامات صدور پروانه حد مجاز آلاینده‌ها را انتخاب مدیران کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده برای  واحدهای زراعی و باغی دانست که پس از دریافت آموزش‌های لازم، مسئولیت نظارت بر محصولات واحدهای باغی و زراعی را تا زمان برداشت محصول برعهده دارند.
 
 
 وی در پایان با بیان اینکه استانداردسازی محصولات کشاورزی همواره از مطالبات مردم و دغدغه مسئولین بوده، اظهار کرد: مردم می‌خواهند بدانند محصول غذایی را با چه کیفیت و مشخصاتی تهیه می‌کنند و همچنین ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی تا چه درجه‌ای قابل اطمینان است.