پایگاه خبری تحلیلی امروله11:57 - 1398/06/30
مدیرکل غله و بازرگانی کرمانشاه مطرح کرد

خرید بیش از ۱۵ هزار تن کلزا از کشاورزان کرمانشاهی

مدیرکل غله و بازرگانی استان کرمانشاه از پایان خرید تضمینی کلزا در این استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ هزار تن محصول از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارشامروله، ماشا الله ارویسی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: از ابتدای خرید تضمینی کلزا تاکنون ۱۵ هزار و ۸۴۰ تن کلزا توسط  ۱۹ مرکز خرید تضمینی خریداری شده است.

وی مبلغ پرداختی مطالبات به کلزا کاران را ۵۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان اعلام و افزود: این پرداختی ها از طریق بانک عامل انجام شده است.

مدیرکل غله و بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین کلزای خریداری شده مربوط به شهرستان‌های کنگاور و کرمانشاه بوده است، تصریح کرد: اداره کل غله و بازرگانی استان نسبت به تحویل کلزا به تنها کارخانه فرآوری دانه های روغنی در استان اقدام می‌کند.

ارویسی همچنین درباره خرید تضمینی گندم نیز عنوان کرد: تاکنون ۵۴۶ هزار و ۵۱۱ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی ارزش گندم خریداری شده را ۹۴۴ میلیارد و ۸۹ میلیون تومان اعلام و عنوان کرد: تمامی کشاوزانی که تا هفته گذشته گندم را به اداره غله و بازرگانی تحویل داده اند تمام مطالبات آنها پرداخت شده است.

مدیرکل غله و بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه خرید گندم توسط ۸۰ مرکز خرید انجام شده است، گفت: ۶۳ هزار و ۷۷۳ تن گندم توسط مراکز دولتی، ۴۰۴ هزار و ۹۱۴ تن توسط سیلوهای بخش خصوصی و ۷۷ هزار و ۷۴۸ تن توسط مباشرین تعاون روستایی خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال مطالبات کشاورزان در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب آنها واریز شده است.