پایگاه خبری تحلیلی امروله12:05 - 1398/07/18
معاون نظارت و پایش محیط زیست کرمانشاه مطرح کرد

فعالیت ۹ ایستگاه سنجش کیفی هوا در کرمانشاه

مرصادنیوز: معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از فعالیت ۹ ایستگاه سنجش کیفی هوا در این استان خبر داد.

به گزارشامروله، آذر ولی زاده در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاد  از افزایش ایستگاه های سنجش کیفی هوا در این استان خبر داد و اظهار داشت: به زودی دستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان قصرشیرین و گیلانغرب استقرار می یابد.

وی با بیان اینکه ۹ ایستگاه سنجش کیفی هوا در استان داریم، افزود: همه دستگاه ها فعال هستند و آخرین اطلاعات آنها در سایت بروز می شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین برای نخستین بار در کشور برنامه جامع پایش از کارواش ها را اجرا کرده ایم و دستورالعمل آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست استان نگارش و به کشور ارائه شده است.

این مسئول بیان داشت: در این راستا کارواش هایی که به ویژه در شستشوی ماشین های سنگین و حاوی مازوت و نفت خام فعال هستند بدون اینکه محلی برای تصفیه داشته باشند این مواد را وارد محیط می کنند که سبب گسترش بوی نامطبوع و ایجاد آلودگی وسیع می شود که با آنها برخورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: کارواش هایی که تخلف کرده اند و از استانداردهای زیست محیطی عدول کرده اند ساماندهی و کارواش های فاقد مجوز نیز باید پیگیر اخذ مجوز از اصناف و شهرداری باشند.

ولی زاده از اجرای طرح هایی مشمول ارزیابی در مناطق تحت مدیریت خبر داد و بیان کرد: نظارت هایی بر اجرای طرحی هایی که مشمول ارزیابی هستند اما از پیوست های زیست محیطی عدول کردند انجام شده، که علاوه بر صدور اخطار شماری از خاطیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: همچنین با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای بازدید از مراکز معاینه فنی  در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا همه مراکز تحت پایش هستند.