پایگاه خبری تحلیلی امروله10:05 - 1398/09/04

خانواده‌های جا مانده از طرح معیشتی به هیچ اداره‌ای مراجعه نکنند/ شمارگیری کد دستوری #6369*

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: خانواده‌های جا مانده از طرح معیشتی شماره ملی خود را به کد دستوری #6369* ارسال کنند.

به گزارشامروله، بعد از گران شدن قیمت بنزین آزاد و آغاز سهمیه‌بندی در روز 24 آبان‌ماه، دولت اعلام کرد که درآمد حاصل از گران شدن بنزین را بین حدود 19 تا 20 میلیون خانوار که متعلق به سه دهک بالای درآمدی جامعه نیستند، تقسیم می‌کند.

به گفته سخنگوی دولت، این درآمد 30 هزار میلیارد تومانی طی سه مرحله به 60 میلیون ایرانی معادل 70 درصد جمعیت کشور پرداخت شده است.

کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تامین اجتماعی، عشایر، افراد وابسته به صندوق، حقوق‌گیران ثابت مشمول این بسته هستند.

سهم خانوار یک نفره 55 هزار تومان، خانوار دو نفره 103 هزار تومان، خانوار سه نفره 138 هزار تومان و خانوار چهار نفره 172 هزارتومان است و برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان یارانه بنزین در نظر گرفته شده است.

اما بعد از واریز مرحله سوم یارانه معیشتی تعداد زیادی از خانواده‌ها که شرایط دریافت این بسته کمک معیشتی را داشته‌اند، پولی به حسابشان واریز نشده است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی این امر است برای اعلام راه‌های پیگیری خانواده‌های جامانده از طرح معیشتی به سراغ حسن عزیزی مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه رفتیم.

عزیزی اظهار داشت: خانوارهایی که در آخرین پرداخت مشمول سبد حمایتی نشده‌اند و خود را واجد شرایط می‌دانند، شماره ملی خود را به کد دستوری #6369* ارسال کنند، البته سیم‌کارت تلفن همراه به‌نام سرپرستان متقاضی دریافت بسته حمایتی باشد.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه مشکل پیش آمده روز گذشته در سامانه کد دستوری به علت ترافیک کاری در بعضی از اپراتور‌ها اعلام کرد و گفت: 10 روز مهلت برای ثبتکدملیدر سامانه پیامکی تعیین شده است.

وی افزود: بعد از ثبت درخواست، 24 ساعت بعد از زمان ثبت درخواست یککدرهگیریبرایشان ارسال می‌شود و فرد 48 ساعت بعد از دریافتکدرهگیریباید از پنجم آذرماه وارد سامانه‌ http://hemayat.mcls.jov.ir/ شود و کد رهگیری و کد ملی خود راوارد کند.

عزیزی اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 20 روز فرصت دارد تا از طریق سامانه‌های مختلفی که متمرکز است و در اختیار هیچ فردی نیست استحقاق یا عدم استحقاق متقاضیان را اعلام کند.

وی از افراد جامانده از طرح معیشتی خواست به هیچ اداره‌ای مراجعه نکنند و افزود: اگر استحقاق خانوارها محرز شود، بسته حمایتی آبان‌ماه و آذر‌ماه یک‌جا به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

این مسؤول گفت: افرادی که یارانه می‌گیرند به شرط آنکه جزو سه دهک بالای درآمدی نباشند، می‌توانند مشمول طرح باشند. 

وی در خصوص کسانی که جامانده‌اند یارانه قبلی (45 هزار و 500 تومان) هستند و نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند یا جزو محذوفین و یا به نوعی یارانه آن‌ها قطع شده است، گفت: از ابتدای دی‌ماه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه یارانه 10 (www.yaraneh10.ir) فعال می‌کند که می‌توانند این افراد از طریق این سامانه درخواست خود را برای برقراری یارانه پیگیری کنند.

عزیزی ادامه داد: جای هیچ‌گونه نگرانی نیست به درخواست آن‌ها رسیدگی می‌شود اگر مشمول باشند، یارانه و سبدکمک معیشتیبه حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود.