پایگاه خبری تحلیلی امروله11:19 - 1398/09/10
بعد از افزایش قیمت بنزین صورت گرفت؛

افزایش ۱۵ درصدی مسافران اتوبوس در کرمانشاه/ کاهش مسافربرهای غیرمجاز

مرصادنیوز: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه و حومه گفت: بنابر آمارهای میدانی به صورت میانگین ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه پس از افزایش نرخ بنزین، حدود ۱۵درصد افزایش مسافر داشته است.

به گزارشامروله، سجاد سلیمانی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ، در خصوص سیستم گرمایشی و سرمایشی اظهار داشت: از آنجایی که شروع حرکت اتوبوس ها از پایانه های یک و دو است، قبل از حرکت اتوبوس ها سیستم گرمایشی و سرمایشی آنها متناسب با فصل در ابتدا و طی مسیرهای منتهی به خطوط بررسی می شود.

وی افزود: در این راستا با رانندگانی که نسبت به روشن کردن سیستم های گرمایشی و سرمایشی مطابق فصل اقدام نکنند، به طور جدی برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه و حومه خاطرنشان کرد: همشهریان نیز هر گونه پیشنهاد، انتقاد و تخلف را از طریق شماره های ۱۳۳و  ۳۸۲۳۴۴۸۶ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی لازم به عمل آید.

سلیمانی درباره تغییر شمار مسافران در پی افزایش نرخ بنزین، گفت: افزایش هزینه بنزین علاوه بر اینکه باعث کاهش مسافربرهای شخصی غیرمجاز در سطح شهر شده بنا بر آمارهای میدانی به صورت میانگین ناوگان اتوبوسرانی حدود ۱۵درصد با افزایش مسافر مواجهه شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه و حومه خاطرنشان کرد: افزایش هزینه سوخت شامل ناوگان دیزلی گازوئیل سوز نبوده بنابراین هیچ گونه افزایش هزینه بها در کرایه اتوبوسها نخواهیم داشت.

سلیمانی با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه دارای ۲۲۰ دستگاه اتوبوس است، گفت: با وجود اینکه مالکیت اتوبوس ها به بخش خصوصی واگذار شده و این سازمان حوزه نظارت را برعهده دارد اما بارها تلاش شده شرکتهای حمل و نقل درون شهری از طریق جذب سرمایه گذار یا وام های کم بهره را تقویت شوند و بتوانند اتوبوس های فرسوده را از ناوگان خارج کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه و حومه با تاکید بر اینکه این پیگیری تا حصول نتیجه کماکان ادامه خواهد داشت، بیان کرد: همچنین مالکین اتوبوس های درون شهری موظف هستند در راستای کنترل آلودگی، جهت تردد در شهر نسبت به انجام معاینه فنی اقدام کنند.