پایگاه خبری تحلیلی امروله10:23 - 1398/09/13
مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد

کاهش ۵۴ درصدی بارش‌ها در کرمانشاه

مرصادنیوز: مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: میزان بارش‌ها در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارشامروله، محمد خسروی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی طی امروز و فردا مه صبحگاهی در حواشی رودخانه‌ها و مناطق سردسیر تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی روزهای مذکور در پاره ای از نقاط استان رگبار موقت باران مشاهده می شود، افزود: بر این اساس از روز جمعه تا اوایل یکشنبه با گذر سامانه بارشی دیگری از جو منطقه بارش باران در سطح استان پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش در روز شنبه از نمود بیشتری برخودار است، بیان داشت: بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه ها در نواحی سردسیر به شکل برف مشاهده خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مرکز استان کرمانشاه بین چهار و هشت درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

وی گفت: همچنین در این مدت سومار با ۱۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرستان سنقر با صفر درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان بودند.

خسروی ادامه داد: میانگین بارش سامانه اخیر در سطح استان کرمانشاه ۳۱.۸ میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه میانگین بارندگی سال زراعی جاری ۹۳.۱ میلمتر بوده، گفت: این در حالی است که بارندگی سال زراعی گذشته ۲۰۰.۴ میلمتر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد کاهش یافته است، افزود: همچنین بارش های امسال نسبت به بلند مدت ۹ درصد کاهش داشته است.