پایگاه خبری تحلیلی امروله12:51 - 1398/10/29
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کرمانشاه مطرح کرد

کاهش ۲۰ درصدی آمار نزاع و درگیری در کرمانشاه

مرصادنیوز: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کاهش ۲۰ درصدی آمار نزاع و درگیری در این استان خبر داد.

به گزارشامروله، سرهنگ محمدرضا آمویی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی که پیش از ظهر امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت:آسیب‌های اجتماعی ناشی از روابط ناسالم انسانی است که بنیان‌های جامعه را به طور جدی تهدید می‌کند و مانع تحقق نیازمندی‌ها و تقاضاهای افراد می‌شود.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: آسیب اجتماعی وقتی به وجود می‌آید که نهادهای تنظیم کننده روابط بین افراد با شکست روبرو شده و دچار تزلزل شوند و نتیجه آن شکل گیری شکاف‌های عمیقی بین افراد است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: خشونت و نزاع از جمله موضوعاتی است که در فرهنگ بعضی از شهروندان جامعه ما شاخص قدرت و یا دفاع از منزلت اجتماعی و فرهنگی و حیثیت خانوادگی محسوب می‌شود.

وی در ادامه به ارائه آمار وقوع نزاع و درگیری‌های فردی و دسته جمعی از سال ۹۴ تا ۹۷ اشاره کرد و بیان داشت: برابر اعلام مرکز کنترل و فرمانده انتظامی استان به طور متوسط تعداد نزاع‌های فردی و دسته جمعی در استان روزانه ۳۱ فقره است.

سرهنگ آمویی بیان داشت: از این آمار تعداد ۱۸ فقره مربوط به شهر کرمانشاه است و از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۷ نزاع و درگیری فردی روندی افزایشی داشته که در مقابل آن نزاع و درگیری دسته جمعی با شیب کند سید نزولی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه آمار ۹ ماهه وقوع نزاع فردی و دسته جمعی پرداخت و بیان داشت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۴۸ مورد نزاع فردی ثبت شده که امسال این آمار به ۸ هزار و ۴۲۷ مورد رسیده و همچنین در خصوص نزاع دسته جمعی سال گذشته ۳۴۷ مورد بوده است که امسال به ۲۵۸ مورد رسیده است.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در بین علل و عوامل، اختلافات ملکی و خانوادگی بیشترین درگیری و نزاع‌ها را به خود اختصاص داده است.

محمدابراهیم الهی تبار نیز در این جلسه خودکشی را یک آسیب اجتماعی قابل پیشگیری معرفی کرد و اظهار داشت: تجربه نشان داده است که با کار حرفه‌ای می‌توانیم در جهت پیشگیری از این آسیب بسیار خوب وارد شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: در کلان کشور ۲۳ آسیب اجتماعی احصاء و برای هر کدام دستگاه‌های متولی مشخص شد.

این مسئول بیان داشت: از این ۲۳ آسیب ۵ آسیب برای هر استان مشخص شد که رسیدگی به آنها در اولویت قرار گرفت و تشکیل اتاق فکر برای هر کدام از آنها ضروری شد.

وی خاطر نشان داد: در سال ۹۷ علی رغم بحران زلزله در بحث خودکشی ۱۶ درصد کاهش را شاهد بودیم اما در سال ۹۸ نسبت به سال قبل تغییر محسوسی نداشتیم.

الهی تبار گفت: از نظر فراوانی در این آسیب اجتماعی استان رتبه ششم در کشور را داریم و در این راستا با غربالگری می‌توانیم این آسیب را کنترل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه از کاهش آمار خودکشی در استان کرمانشاه طی سالهای اخیر خبر داد و اظهار داشت: این آسیب اجتماعی در استان تقریباً متوقف شده و می‌توانیم با آموزش‌های لازم به آن یک سیر نزولی بدهیم.

وی افزود: نشر و گسترش امیدواری در بین مردم مهم‌ترین فلسفه انتظار است و این ظرفیت دینی می‌تواند بر کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر واقع شود.