پایگاه خبری تحلیلی امروله20:54 - 1398/10/30
«پل گروس» در انتظار ساماندهی اساسی

کاری که سپاه در 3 روز انجام داد، دولت در 10 ماه انجام نداد!

پل امامزاده خلیل الله گروس شهرستان صحنه بعد از گذشت 10 ماه از سیل فروردین ماه سال جاری هنوز ساماندهی مناسبی ندارد، این در حالی است که مشابه این پل را در این منطقه سپاه در 3 روز انجام داد.

به گزارشامروله،  سیل ویرانگر فروردین‌ماه امسال خسارات زیادی به شهرستان‌های شرقی استان کرمانشاه به ویژه شهرستانی همچون صحنه که رودخانه‌ای به بزرگی گاماسیاب در آن جریان دارد وارد کرد.

یکی از خسارات این سیل در شهرستان صحنه تخریب پل‌های علی‌آباد و گروس است که راه ارتباطی روستاهای بسیاری است که با تخریب این پل معبر روستاهای مذکور نیز عملا بسه شده بود.

جالب اینکه پل علی‌آباد با همت سپاه سه روز بعد از فروکش کردن سیل با به کارگیری تجهیزات فنی و مهندسی ساخته شد و پل گروس هنوز ساماندهی نشده و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است.

پروژه پل امام زاده گروس شهرستان صحنه در سال 1394 با اعتباری بالغ بر 370 میلیون تومان با توجه مطالبه مردم روستاهای مسیر درکه، سراسیاب ،سیاه چقا و ... با توجه به مشکلاتی بسیاری که برای این اهالی ایجاد شده بود احداث شد.

با احداث این پل مشکلات تردد به 5 روستای بخش مرکزی شهرستان کنگاور که باید مسیر 10 کیلومتری شوسه را برای دسترسی به امام زاده خلیل الله را طی می کردند مرتفع شده بود.

بعد از بارندگی شدید و وقوع سیل در فروردین ماه سال جاری این پل با تخریب جدی مواجه شد و کاملا زیر آب رفت و مسیر تردد 5 روستای بخش مرکزی شهرستان کنگاور به سمت شهرستان صحنه قطع و باید مسیر 10 کیلومتری شوسه را برای دسترسی به امام زاده خلیل الله را طی می کردند.

 

 

اهالی روستای منطقه گروس در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد از مشکلاتشان گفتند و اینکه حدود 10 ماه است که این پل با وضعیت نامناسبی که دارد زندگی آنها را مختل کرده است.

آنها همچنین از اتفاقات ناگواری می‌گفتند که پیش رویشان است و برایشان بارها درسر ایجاد کرده است؛ تمام روستاهای این منطقه عزیزان خود را در جوار امام زاده منطقه دفن کرده اند و همچنین در امامزاده گروس مراسمات مذهبی خود را برگزار می‌کنند و تخریب این پل راه دسترسی‌شان را قطع کرده است.

مردم می‌گفتند که فقط یک راه برای دسترسی به امام زاده خلیل الله است که آن هم جاده خاکی بسیار بی کیفیتی است که کمتر خودرویی می تواند از آن عبور کند.
 


 

ساماندهی پل تخریب شده امام زاده خلیل الله گروس به زودی پایان می‌یابد

غلامرضا اکبری، بخشدار مرکزی شهرستان صحنه در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: یکی دیگر از پروژه های کلان ما در بحث عمرانی که انجام گرفت پل امام زاده خلیل الله گروس بود که با انجام آن آسایش نسبی به مردم روستا های اطراف برمی‌گردد.

وی ادامه داد: بعد از سیل فروردین ماه سال جاری دو پل مهم در منطقه گروس شامل پل روستای علی آباد و پل امام زاده خلیل الله تخریب شدند و با توجه به اهمیت پل علی آباد تمام توان خود را برای احداث آن به کار رفت که این پل بعد از 3 روز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی(قرارگاه منطقه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه) و همراهی سایر ادارات ساخته شد.

بخشدار مرکزی شهرستان صحنه گفت: با جذب اعتبار لازم و با همکاری ادارات مربوطه عملیات ساماندهی پل امام زاده خلیل الله گروس در تاریخ 12 دی ماه سال جاری آغاز و در همین روزهای آتی به پایان می رسد.

کار جهادی اینجا خودش را بیشتر نشان می‌دهد؛ کاری که سپاه با به کارگیری تجهیزات خود در خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده در سه روز انجام داد را دولت تدبیر در 10 ماه هنوز نتوانسته انجام دهد.