پایگاه خبری تحلیلی امروله09:17 - 1398/12/05
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه:

مردم شهرستان صحنه نگران ویروس کرونا نباشند

پایگاه خبری امروله : مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه گفت : مردم نگران این ویروس نباشند، چرا که همانند دیگر بیماری های واگیردار می توان با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

حسین رحیمی در گفتگو باامروله، عنوان کرد : خوشبختانه تا کنون در شهرستان صحنه مورد مثبت آلوده به ویروس کرونا مشاهده نشده است و مردم به شایعه ها توجه نکنند.

 

وی ادامه داد :  مردم نگران این ویروس نباشند، چرا که همانند دیگر بیماری های واگیردار می توان با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

 

رحیمی خاطر نشان کرد :پیگیری و اجرای اقدامات بهداشتی، درمانی و دارویی، اطلاع رسانی محتوای آموزشی به عموم مردم، آموزش پزشکان، تیم های درمانی و کارکنان بیمارستان و آمادگی بیمارستان برای پذیرش بیماران مشکوک از اقدامات این شبکه برای مقابله با این بیماری است. 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه گفت : عفونت با ویروس کرونا 2019 منجر به عفونتهای تنفسی گردیده و علائم آن مشابه سرماخوردگی می باشد، این ویروس های جدید از حیوانات (شتر-خفاش) به انسان منتقل می شوند. 

 

وی بیان کرد : تماس با قطرات تنفسی ایجاد شده با عطسه و سرفه، لمس وسایل آلوده به ویروس و سپس لمس چشم ها و بینی و دهان، تماس با حیوانات آلوده و خوردن گوشت خام و نیمه پخته از راههای شناخته شده کسب ویروس می باشند. در صورت سفر به مناطق آلوده و تماس با بیماران بویژه درکارکنان بهداشتی شانس انتقال بیشتر می شود.

 

دکتر رحیمی بیان کرد : دوره کمون بیماری 2-14 روز می باشد و علایم بیماری شامل تب، سرفه و تنگی نفس می باشد. 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه گفت : برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری لازم است به این نکات توجه شود:
 
از دست دادن و روبوسی کردن با افراد دارای علایم تنفسی (سرفه، عطسه و...) جدا خودداری کنید.
 
دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.
 
به طور مداوم و در هر زمان ممکن اقدام به شست و شوی کامل دست‌ها با آب و صابون کنید.
 
مدت شست‌وشوی دست‌ها حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه باشد و تمامی قسمت‌های دست (انگشتان خصوصا انگشت شست, کف دست و مچ دست) شسته شود.
 
در صورت عدم دسترسی به آب از ژل های ضدعفونی کننده  با پایه الکل که نیاز به شستشو با آب ندارند، برای شستن دست استفاده کنید.
 
از رها کردن دستمال کاغذی‌های مصرف شده در محیط خودداری کنید.
 
از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.
 
از خوردن مواد غذایی نیم‌پز خودداری کنید.
 
پس از بازگشت از چین، در صورت داشتن علایم تنفسی تب‌دار، بیمار باید ضمن رعایت اصول حفاظت فردی ( شستن دست و استفاده از ماسک) به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.
 
از بیماران مبتلا به علایم تنفسی (نظیر سرفه و عطسه)، حداقل یک متر فاصله داشته باشید.
 
حریم عفونی افراد، شعاع یک متر اطراف هر فرد (چه سالم و چه بیمار) است. همیشه این حریم را رعایت کنیم.