پایگاه خبری تحلیلی امروله13:56 - 1398/12/05
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

‌ پاسخ به شایعات جدید در خصوص برج آزادی/ نشست برج شبیه شوخی است

سرپرست شهرداری منطقه ۹ در واکنش به برخی از شایعات در خصوص مشکلاتی که ساماندهی گذشته برج آزادی برای این سازه ایجاد کرده است پاسخ داد.

به گزارشامروله، سیدمصطفی موسوی در گفتگو باخبرنگار مهردر پاسخ به این سوال که اخیراً شنیده شده به دلیل ساماندهی اشتباه این برج در گذشته به تدریج این سازه نشست می‌کند، گفت: این شایعات به شوخی بیشتر شبیه است تا واقعیت. مانند شایعه کج شدن برج میلاد که یک شوخی بود اما در سطح جامعه فراگیر شد. برای ساخت چنین بناهایی تدابیر لازم اندیشیده شده و به دلیل عدم ساماندهی مناسب کفپوش‌ها مشکلی مانند نشست برج برای آن ایجاد نخواهد شد.

موسوی افزود: در اطراف برج آزادی ما فضای سبز و باغچه‌های زیادی داریم و تنها زیرسازی اطراف برج نیست. بنابراین، این گونه اخبار بیشتر به شوخی شبیه است.

وی ادامه داد: رایزنی‌هایی برای فعال کردن آب‌نماهای اطراف برج آزادی انجام شده که امیدواریم با برطرف کردن نواقص آن از سوی سازمان زیباسازی دوباره شاهد راه اندازی آب‌نماهای اطراف برج آزادی باشیم.

سرپرست شهرداری منطقه ۹ در خصوص اختصاص ردیف بودجه ویژه برای مرمت برج آزادی گفت: این ردیف بودجه هر ساله در بودجه منطقه ۹ بوده است و پیش بینی شده است و امسال درخواست کرده بودیم که به دلیل آنکه سازه برج آزادی یک سازه ملی است بودجه به صورت منطقه‌ای نباشد و برای بهسازی بودجه متمرکزی برای آن پیش بینی کند و اگر قرار باشد منطقه فعالیتی انجام دهد از همان بودجه متمرکز به آن تخصیص داده خواهد شد و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: سازه‌هایی مانند برج آزادی در هنگام ساخت در برابر ریشترهای بالای زلزله مقاوم سازی شده‌اند و این گونه نیست که با هر اتفاقی مورد تهدید قرار بگیرند.

به گزارش مهر، مدتی پیش حسن خلیل آبادی رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران نیز از مدیریت دوگانه برج انتقاد کرده و گفته بود معتقدم اطراف برج آزادی باید به پیاده راه تبدیل شود و تردد این حجم از خودرو در اطراف برج می‌تواند به سازه برج آسیب وارد کند و این برج به عنوان یک پروژه ملی تلقی شده و به عنوان یک پلازای بزرگ شهری به محلی برای گردهمایی مردم تبدیل شود.