پایگاه خبری تحلیلی امروله10:35 - 1398/12/07
گزارش

نبود موادضدعفونی کننده در صحنه و نگرانی مردم / ورود دستگاه قضای شهرستان برای مقابله با سودجویان

پایگاه خبری امروله : با یک بازدید میدانی در شهر صحنه و مشاهده مردمانی که یا ماسک زده اند یا هراسان داروخانه های شهر را به زیر پا می گذارند تا شاید ماسک و یا مواد ضدعفونی کننده ی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله ویروس کرونا را بیابند.

به گزارش امروله، باتوجه به شیوع ویروس کرونا در برخی استان های کشور بخصوص در استان کرمانشاه بسیاری از مردم شهرستان صحنه برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس به طور فراگیری به خرید ماسک های پزشکی روی آورده اند که این امر سبب کمبود گسترده و یا گرانی این محصول شده است.

 


به همین دلیل و برای آگاهی از میزان در دسترس بودن و قیمت اقلام بهداشتی ای که مردم این روزها بیشتر متقاضی آن ها هستند به طور مثال انواع ماسک های پزشکی، مایع و ژل شست و شوی دست و مواد ضدعفونی کننده ی دیگری مانند الکل به چند داروخانه سطح شهر صحنه رفتیم که در ادامه وضعیت موجودی این اقلام در آن داروخانه ها ذکر شده است.

 


هراس مردم از ابتلا به ویروس کرونا تا حدی است که حتی از استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی خودداری می کنند  با یک بازدید میدانی در شهر و مشاهده مردمانی که یا ماسک زده اند یا هراسان داروخانه های شهر را به زیر پا می گذارند تا شاید ماسک و دیگر مواد ضدعفونی کننده ی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این ویروس را بیابند می توان پی برد که شهر خواه نا خواه حال و هوای کرونایی به خود گرفته است.

 

 

 

در داروخانه های شهر صحنه ماده ضد عفونی پیدا نمی شود

 

یکی از اهالی شهر صحنه در گفتگو با امروله عنوان کرد : امروز تمام داروخانه های سطح شهر را زیر پا گذاشتم ولی حتی نتوانستم یک الکل ساده پیدا کنم.

 

وی ادامه داد: به داروخانه ای که مراجعه می کنیم می گویند ۲ هفته است که شرکت های پخش محصولات ضد عفونی را بین داروخانه ها توزیع نکرده اند و هر داروخانه ای که این محصولات را به فروش می رساند از موجودی قبل داشته است.

 

وحید رضایی در پایان گفت : نگرانی اصلی ما ورود بچه ها به مدارس است چرا که طبق سخنان مسئولین درمانی شیوع بسیار بالای باعث خطر ساز شدن آن شده است.

 

 

برخورد قانونی با محتکران ماسک و موادضدعفونی کننده در صحنه

 

علی شاماری در گفتگو با امروله با اشاره به ورود دستگاه قضا برای پیشگیری بیماری کرونا در شهرستان صحنه گفت: با افرادی که با احتکار ماسک و مواد ضدعفونی کننده در این شهرستان قصد سودجویی دارند برخورد قانونی می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: همچنین دستگاه قضا پیگیراست که با افرادی که در فضای مجازی با انتشار شایعاتی در زمینه بیماری ویروس کرونا موجب نگرانی مردم شده اند برخورد کند.

 


شاماری با تاکید بر رعایت بهداشت فردی از سوی مردم اظهار داشت: اجازه نمی‌دهیم برخی افراد با سودجویی و سوء استفاده از شرایط، باعث التهاب بازار شوند.

 


وی گفت : برای سلامت مردم با هیچ کسی تعارف نداریم اگر در بازدیدهای صورت گرفته با چنین تخلفاتی برخورد کنیم، هیچ گونه رافتی شامل متخلفان نخواهد شد.

 


دادستان شهرستان صحنه در پیان اظهار امیدواری کرد با رعایت بهداشت فردی از بروز این بیماری پیشگیری و این دوره سخت پشت سر گذاشته می‌شود.