پایگاه خبری تحلیلی امروله11:45 - 1398/12/07
تحقیقات گسترده جهادگران برای رونق صنعت دامپروری

چشم امید دانشجویان بسیجی به استاندار کرمانشاه

مرصادنیوز: جهادگران بسیجی که با تحقیقات گسترده خود راهکار برون رفت صنعت دامپروری استان کرمانشاه را از رکود را یافته اند منتظر برگزاری یک جلسه با استاندار هستند.

به گزارشامروله، امروزه صنعت دامپروری به عنوان یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان کرمانشاه برای کسب درآمد و اشتغال‌زایی محسوب می‌شود که متأسفانه به دلیل برخی مشکلات دامداران استان با مشکلات عدیده‌ای از جمله مشکل نقدینگی، تأمین نهاده‌ها و... همراه هستند تا جایی که به دلیل مسائل مدیریتی و نگاه تنگ‌نظری مدیران استان کرمانشاه به بخش دامپروری مسائل و مشکلات زیادی برای دامپروران به وجود آمده است.

واحدهای تولیدی زیادی در بخش دامپروری تعطیل و نیمه تعطیل شده اند و سرمایه گذاران در این بخش از استان های دیگر به دلیل موقعیت خوب استان در این بخش سوءاستفاده کرده و از دیگر استان ها برای فعالیت در بخش دامپروری به کرمانشاه کوچ کردند.

گلایه دانشجویان بسیجی از عدم پاسخگویی مسئولان کرمانشاه

این در حالی است که مسئولان صدای دامپروران را نمی شنوند و آنها برای مطالبات خود به دانشجویان بسیجی روی آوردند، اما این مساله به اینجا ختم نشد، دانشجویان بسیجی مصر در پیگیری مشکلات دامپروران بودند و تحقیقات گسترده ای نیز در این زمینه انجام دادند که با راهکار خواستار ارائه آن به مسئولان استانی بودند.

گلایه دانشجویان بسیجی استان از عدم پاسخگویی مسئولان استانی به ویژه، معاون اقتصادی استاندار به درخواست دانشجویان در مورد پیگیری مسائل اقتصادی استان به ویژه در مورد موضوع دامپروری است که مسئولان دست رد به سینه آنها زدند.

تولیدکننده ها دست به به دامن جهادگران شدند

مرتضی منتصری، مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی‌های مرغ تخمگذار استان کرمانشاه در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: وقتی از پیگیری مسئولان استانی و نماینده های مجلس در بحث تولید کننده‌ها و دامپروران ناامید شدیم به دانشجویان بسیجی برای مطالبات خود رجوع کردیم.

وی گفت: نتیجه ای از مسئولان استانی نگرفتیم و هر کدام به شکلی کار ما را به دیگری پاس می دادند به هر دری زدیم نتیجه ای عایدمان نشد.

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی‌های مرغ تخمگذار استان کرمانشاه عنوان کرد: در حال حاضر امید به دانشجویان مطالبه گر استان داریم که مطالبات ما را پیگیری کنند.

منتصری خاطرنشان کرد: وقتی که با دوستان تولیدی از عدم پیگیری مسئولان ناامید شدیم و مسئولان برای حرفهای ما ارزش قائل نبودند به جایی رجوع کردیم که پیگیر قضیه مطالبات تولیدکننده ها و دامپروران استان باشند.

وی بیان داشت: دانشجویان بسیجی به صورت میدانی تحقیقات خود را انجام دادند و به نتایجی هم رسیدند، اما متاسفانه مسئولان استانی حاضر نیستند که تحقیقات و راهکارهای آنها را در زمینه تولید و دامپروری بشنوند.

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی‌های مرغ تخمگذار استان کرمانشاه گفت: دانشجویان از ما جوانتر و در بحث مطالبه‌گری قوی‌تر خواهند بود، لذا انتظار داریم که مسائل و مشکلات استان با فکر و درایت خود انجام دهند و هیچ وقت مردم را در بحث مشکلات و مسائل استان تنها نگذارند.

 

محمد سرایی، مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن ناحیه بسیج دانشجویی در گفت و گو با مرصاد اظهار داشت: با مراجعه تعدادی از دامپروران استان به قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان این افراد تقاضا داشتند که مطالبات آنها را پیگیری کنیم.

وی گفت: دانشجویان جهت پیگیری مطالبات، مشکلات و گلایه های آنها از دستگاههای مربوطه به خاطر بی توجهی به دامپروران و تعطیل شدن واحدهای تولیدی کثیری در استان، با توجه به پتانسیل عظیم این صنعت در استان و نقش موثر آن در کاهش بیکاری و جهش اقتصادی استان اقداماتی انجام دادند.

مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن ناحیه بسیج دانشجویی تصریح کرد: قرارگاه شهید احمدی روشن اقدام به بررسی میدانی و مطالعات علمی در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد با مسئولین واحدهای دامپروری و شنیدن نقطه نظرات آنان و دیگر صاحب نظران این عرصه کرده است.

سرایی افزود: بعد از چند ماه تلاش و فعالیت، درخواست برگزاری جلسه ای متشکل از معاون اقتصادی استاندار، رئیس جهاد کشاورزی استان، تعدادی از دانشجویان و دامپروران کردیم اما متاسفانه بعد از سه ماه امروز و فردا کردن، معاون اقتصادی استاندار تشکیل این جلسه را غیر ضروری دانسته و آن را برگزار نکردند.

وی بیان داشت: این اقدام به صراحت خلاف منویات مقام معظم رهبری در رابطه با نقش آفرینی و مطالبه گری دانشجویان از مسئولین است.

مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن ناحیه بسیج دانشجویی عنوان کرد: قرارگاه احمدی روشن بعد از مواجهه شدن با این برخورد نامناسب و ناامیدی مجدد دامپروران، این بار در تاریخ اول دی ماه امسال درخواست جلسه ای با استاندار محترم کرمانشاه داشتند که طی پیگیری به عمل آمده، رئیس دفتر استاندار بیان داشت که بعد از دهه مبارکه فجر جلسه برگزار خواهد شد.

وی افزود:البته این جلسه تاکنون برگزار نشده است و قرارگاه احمدی روشن امیدوار است بزودی زمینه حل مشکلات دامپروران محترم فراهم شود و این امید را به دامپروران داده که هیچوقت از پیگیری امورات مربوط به فعالیت های مثمر آنها کوتاه نیامده و در صورت نیاز با همفکری تمام دانشجویان دانشگاههای کشور و عزیزان متخصص در این خصوص در سطح کشوری، زمینه فعالیت مجدد و رونق کسب و کار آنان را فراهم خواهد آورد.

سرایی بیان داشت:البته این نشست تاکنون انجام نگرفته است و قرارگاه احمدی روشن امیدوار است بزودی در سطح استان زمینه حل مشکلات دامپروران محترم فراهم شود و این امید را به دامپروران داده ایم که هیچوقت از پیگیری امورات مربوط به فعالیت های مثمر آنها کوتاه نیاییم و اگر مسئولین استانی در زمینه حل مشکلات اقدام نکنند در صورت نیاز با همفکری تمام دانشجویان دانشگاههای کشور و عزیزان متخصص در این خصوص در سطح کشور و از طریق مسئولین کشوری زمینه فعالیت مجدد و رونق کسب و کار آنان را فراهم خواهد آورد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه کرمانشاه قطب دامپروری کشور است و ظرفیت عظیمی در این حوزه دارد که وجود مشکلات موجب رکود آن شده، انتظار می‌رود که استاندار ساعی و پرتلاش کرمانشاه سریعتر برای نجات این صنعت در جلسه ای به مطالبات این جهادگران رسیدگی کند.