پایگاه خبری تحلیلی امروله12:00 - 1398/12/07
وزیر بهداشت خبر داد

وضعیت کرونا در کشور/ اعلام تصمیم‌گیری برای تداوم تعطیلی مدارس

وزیر بهداشت، با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور، گفت: تصمیم‌گیری برای بازگشایی یا تداوم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا بعد از ظهر اعلام می شود.

به گزارشامروله، سعید نمکی، روز چهارشنبه بهتشریحآخریناقدامات درمقابلهباکروناویروس پرداخت.

وزیر بهداشتبا تشکراز کادر درمانی کشور گفت: دیروز در خدمترئیسجمهور بودیم در آنجلسهآقای روحانی به عادی‌تر شدن اوضاع اشاره کردند. گفته‌های ایشاندر رابطه بااین بود که ما درکلکشور تیم‌هایی را بسیج کردیم و ۴۰ آزمایشگاه در سراسر کشور راه اندازی و بیماریابی ما به روز تر شده است.

وی با بیان اینکه مردم ما بانظامسلامت همراه هستند گفت: از سوی دیگر اینکه تعداد قابل توجهیاز بیماران بستریما درحال ترخیص هستند که این پیام خوبی است و همین امروز ۳۰ بیمار جدید از قم مرخص می‌شوند.

وزیر بهداشتدر رابطه بابازگشایی و یاتداومتعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت:قرارشد ستاد ملی مدیریتکرونادر این رابطهتصمیم گیرندهباشد و امروز ساعت ۱۶ در این رابطه تصمیم‌گیری و بهاطلاععموم می‌رسد. اگر در برخی شهرها برای سیستم اجرایی محدودیت ایجاد شود بهاطلاعمردم رسیده می‌شود.

نمکی گفت: متأسفانه در این هفته بدونتوجهبه پیام‌های بهداشتی و درخواست‌های بنده به عنوان وزیر بهداشت به محض اعلام تعطیلی مدارس، مردم به مسافرت رفتند.

وی افزود: در شمال کشور نقاط آلوده‌ای داریم و متأسفانه برخی از مردم به این سمت مسافرت می‌کنند کهکنترلکار را برای ما سخت‌تر می‌کنند، عزیزان توجه کنند وقتی ما تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را اعلام می‌کنیم به معنی مسافرت رفتن وتردداز نقاط آلوده به غیر آلوده وبالعکسنیست.

وزیر بهداشت خطاب به مردم گفت درخواست بنده این است که مردم در خانه‌ها مانده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیااطلاعرسانی‌هادر رابطه بامسافرت بعداز تعطیلی‌هاضعیفبوده است، گفت: گرفتاری همکارانماندر صدا و سیما را با درگیری انتخابات برای خودمان حل و فصل کردیم با این حال ما از همانابتدااطلاعرسانی‌ها راشروعکردیم.