پایگاه خبری تحلیلی امروله10:26 - 1399/02/08
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه:

شهید شیرودی نقشی اساسی در روزهای ابتدایی دفاع مقدس داشت

مرصادنیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: شهید شیرودی نقشی اساسی و بی بدیل در روزهای ابتدایی دفاع مقدس داشت.

به گزارشامروله، و به نقل از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، سردار ناصر باباخانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هوانیروز در دوران دفاع مقدس و به ویژه شهید شیرودی اظهار داشت: علی اکبر شیرودی روز ۲۵ دی ۱۳۳۴ دربالاشیروددر شهرستان تنکابن استان مازندران به دنیا آمد و بعد از اتمام دورهٔ ابتدایی، در یکی از دبیرستان‌های تهران ثبت نام کرد و تا مقطع دیپلم ادامه تحصیل داد.

وی افزود: شهید شیرودی، در سال ۱۳۵۱ به دورهٔ مقدماتی آموزش خلبانی وارد ارتش شد و پس از گذراندن دورهٔ کامل خلبانی بالگرد جنگندهکبراشد و به اصفهان منتقل شد و در غائله کردستان و سرکوب ضد انقلاب در کردستان و پاوه نقش تعیین کننده‌ای داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بیان داشت: این شهید بزرگوار با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به منطقهٔ کرمانشاه اعزام و در پادگان ابوذر فرمانده تیم آتش منطقه هوانیروز را به دست گرفت و در روزهای ابتدایی دفاع مقدس طول ۱۲ ساعت پرواز چندین مأموریت عملیاتی را رهبری کرد و به همین علت به درجه سروانی ارتقا پیدا کرد.

این مسئول ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت که یکی از عوامل بازدارنده ماشین جنگی صدام جنایتکار در منطقه غرب اقدامات مقتدرانه و اثرگذارو مستمر هوانیروز در طول روزها و ماه‌های ابتدایی دوران دفاع مقدس بود که شهید شیرودی نقش اصلی و اساسی در آن داشت.

سردار باباخانی تصریح کرد: شهید شیرودی در آخرین عملیات پروازی خود (۸ اردیبهشت ۱۳۶۰) در منطقه بازی دراز، هنگامی که عراق لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه وخمپارهاندازو چند فروند جنگنده، برایبازپسگیریارتفاعات «بازی دراز» به سویسرپل‌ذهابگسیل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک مورد اصابت گلوله تانک دشمن قرار گرفت و در منطقه کوره موش به شهادت رسید و مقام معظم رهبری «مدظلهالعالی» از وی به‌عنوان اولین نظامی‌ای که در نماز به او اقتدا کرده‌است یاد کرد و این شهید را مکتبی، مؤمن و جنگنده در راه خدا توصیف کرد.

وی گفت: پیکر شهید شیرودی در محوطه امامزاده حسین شهرشیرودتنکابن به خاک سپرده شد و ضمناً در محل شهادت این شهید در روستای زرینجوبمنطقه کوره موش شهرستانسرپلذهابدر تیرماه ۱۳۸۹ یادمانی احداث شد که همه ساله کاروان‌های راهیان نور از این یادمان بازدید می‌کنند.