پایگاه خبری تحلیلی امروله13:13 - 1399/02/23

خسارت اقتصادی ۲ هزار میلیارد تومانی کرونا به کرمانشاه/ ۲۰ هزار نفر بیکار شدند

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: کرونا ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به اقتصاد این استان وارد کرده است.

به گزارشامروله،  کیوان کاشفی امروز سه شنبه در پنجاه و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه میزان خسارت وارد شده ناشی از شیوع ویروسکروناطبق فرمول جامعی تهیه شده است، اظهار داشت: تا امروز حدود ۲ هزار میلیارد تومان میزان خسارتی است که استان متحمل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: این میزان حدود ۵ درصد تولید ناخالصی استان را شامل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق آمار کارگروه اشتغال تا کنون حدود ۱۳ هزار و ۸۰ نفر در سامانه جهت بیمه بیکاری بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

کاشفی گفت: البته در استان بیش از ۲۰ هزار نفر بر اثر شیوعکرونابیکار شده‌اند و مشاغل خود را از دست داده‌اند اما تحت پوشش بیمه نبوده‌اند.

این مسئول بیان داشت: انسداد مرزها و کندی در صادرات از دیگر مواردی است که خسارت‌هایی را در این شرایط شیوع بیماریکرونا، به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اصلاح فرآیندها گام خوبی برداشته شده است، گفت: با اینکه صدور مجوزها تا حدودی ساماندهی شد اما در فعالیت بخش‌های خصوصی باز هم موانع اداریجزومواردی است که باید بر آن تمرکز کنیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: باید امسال صدور پروانه‌های ساختمانی را ۲۰ درصد افزایش دهیم.

کاشفی در بخش دیگری از سخنانش، در خصوص رونق مسکن اظهار داشت: این کار عقبه فراوانی در بحث اشتغال به دنبال دارد.

وی به مشکلات حوزه صنعت ساخت و ساز نیز اشاره داشت و افزود: در این خصوص طرح‌های تفصیلی نیاز به بازنگری دارند تا در بهبود فضای رونق مسکن مؤثر واقع شود و تخلفاتی که در در این بحث انجام می‌شود، کاهش پیدا کند.