پایگاه خبری تحلیلی امروله10:06 - 1399/02/30

تقویت سیستم ایمنی بدن با نوشیدن آب

به گزارشامروله، علاوه بر رعایت بهداشت و حفظ فاصله اجتماعی، بهترین کاری که می‌توان برای تقویت سیستم ایمنی انجام داد مصرف  غذاهای سالم و مغذی است تا اگر به هر دلیلی با ویروس در تماس بودید، بدن‌تان قادر به مقابله با آن باشد.

غذاها و نوشیدنی‌های مختلفی ممکن است به تقویت ایمنی و مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری‌زا کمک کند. در کمال تعجب، نوشیدن آب نیز می‌تواند به تقویت ایمنی بدن کمک زیادی کند. 

در ادامه در مطلبی به نقل از "تایمز آو ایندیا" اهمیت آب برای تقویت سیستم ایمنی بدن آورده شده است:

اهمیت و ضرورت آب:

آب از عناصر اصلی و ضروری برای حفظ حیات است که مواد مغذی و مواد معدنی را به قسمت‌های مختلف بدن منتقل کرده و سموم و مواد دفعی را خارج می‌کند.

جدا از این‌ها، آب به تنظیم دمای بدن نیز کمک می‌کند.

آب و ایمنی:

به طور کلی هنگامی که فردی مریض می‌شود یا تب می‌کند، توصیه می‌شود بدن خود را هیدراته نگه دارد، زیرا آب به بدن کمک می‌کند تا به طور طبیعی سموم و باکتری‌های ایجادکننده بیماری را از بین ببرد.

آب هم‌چنین به انتقال اکسیژن به سلول‌های مختلف بدن کمک می‌کند که به نوبه خود عملکرد صحیح بدن را بهبود می‌بخشد.

توصیه می‌شود افراد روزانه دست‌کم دو لیتر آب بنوشند تا سالم و سرحال بمانند. در زمان بیماری باید سعی کنید میزان مصرف آب خود را افزایش دهید.

آب آشامیدنی ساده بهترین گزینه است اما اگر نوشیدن هشت لیوان آب را در روز برای شما دشوار است، می‌توانید ترکیب آب و لیموی تازه یا نعنا را نیز امتحان کنید. این ترکیب‌ها نیز به همان اندازه آب آشامیدنی برای سلامتی مفید هستند.

آب و لیمو:

مقدار زیاد ویتامین سی، فولات و پتاسیم موجود در لیمو نیز می‌تواند در کنار آب به تقویت ایمنی بدن کمک کند. شروع روز با ترکیب یک لیوان آب گرم و آب لیمو می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

آب و نعنا:

 نعنا گیاهی با ارزش است که در داروهای آیورودا (طب سنتی هند) نقش مهمی دارد. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان نعنا به جلوگیری از فعالیت رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این امر می‌تواند به سم‌زدایی بدن کمک کند و حتی برای پوست نیز مفید است.