پایگاه خبری تحلیلی امروله10:15 - 1399/03/03
فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه :

واقعه افتخارآفرین سوم خرداد متعلق به همه نسل هاست

پایگاه خبری امروله : فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت : واقعه افتخارآفرین سوم خرداد متعلق به همه نسل هاست و فرهنگ بسیجی بود که این افتخار را آفرید.

سرهنگ دوم پاسدار مسعود کاظمی در گفتگو باامروله،  عنوان کرد:عملیات آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در جنگ تحمیلی محسوب می شود.


 
وی ادامه داد :نیروهای ایرانی با 70هزار رزمنده در 10 اردیبهشت 1361 در محور اهواز- خرمشهر- دشت آزادگان به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزاد سازی خرمشهر حمله خود را آغاز کردند.


 
سرهنگ کاظمی خاطر نشان کرد : این عملیات سه هفته ادامه داشت و نیروهای عراقی منطقه با هدف آغاز عملیات دفاعی از خرمشهر عقب نشینی کردند و سرانجام در سوم خرداد1361 نیروهای ایرانی خرمشهر را که در روزهای ابتدای جنگ به اشغال ارتش عراق در آمده بود آزاد کردند.  
 


فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت :واقعه افتخارآفرین سوم خرداد متعلق به همه نسل هاست و فرهنگ بسیجی بود که این افتخار را آفرید. ما معتقدیم که در ادامه این راه، همچنان به فرهنگ ارزشمند بسیجی نیازمندیم، با این تفاوت که اگر در آن زمان، از این فرهنگ، توقع تشکیل نیروهای نظامی توانمند و قابل اتکا را داشتیم، امروز از آن،انتظار بسیج کردن مردم برای پیشرفت در عرصه های علمی، نرم افزاری و فن آوری داریم