پایگاه خبری تحلیلی امروله12:29 - 1399/03/12

کارت هوشمند ملی تولید داخل به زودی برای همه متقاضیان صادر می شود

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: کارت هوشمند ملی تولید داخل به زودی برای همه درخواست کنندگان صادر می شود.

به گزارشامروله، 

صادق خدادادی در گفتگو باخبرنگار مهراظهار داشت: کل واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه، یعنی افرادی ۱۵ سال به بالا، یک میلیون و ۶۲۹ هزار و ۷۳۷ نفر است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: تا کنون یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۸۵ نفر درخواست کارت هوشمند را تکمیل و تحویل ثبت احوال داده‌اند.

این مسئول با اشاره اینکه صدور کارت هوشمند ملی به تدریج در حال انجام است، عنوان کرد: به علت تحریم‌ها هم اکنون یک شرکت ایرانی کار صدور این کارت را برعهده گرفته و به زودی برای تمامی درخواست کنندگان کارت صادر خواهد شد.

خدادادی بیان داشت: در حال حاضر ۶ هزار و ۸۸۳ کارت صادر شده نیز در مراکز ثبت احوال استان موجود است که صاحبان آنها برای دریافتشان مراجعه نکردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارت‌های ملی سابق فاقد اعتبار است و این افراد برای انجام کارهای مختلف از جمله ثبت نام در مراکز مختلف، کارهای بانکی و… نیازمند کارت هوشمند ملی و یا رسید تحویل مدارک کارت ملی هوشمند هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه تصریح کرد: قرار است در آینده نیز کاربردهای دیگری به کارت هوشمند ملی اضافه شود و تجمیع برخی کارت‌ها در این یک کارت انجام شود.

خدادادی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۶۶ ولادت در استان کرمانشاه به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱/۳ کاهش داشته است.

این مسئول در ادامه افزود: از مجموع ولادت‌های ثبت شده سال گذشته در استان کرمانشاه ۱۳ هزار و ۹۴۵ مورد معادل ۵۲/۵ درصد پسر و ۱۲ هزار و ۶۲۱ مورد معادل ۴۷/۵ درصد دختر است.